FÁY DIGITÁLIS porrtál
Teljes stream ELŐADÁS
kínálat
ÁLTALÁNOS ISKOLA
Holló Jankó - Pénzügyi edukációs mese-játék (1-4.évfolyam)
Az általános iskolák 1-4. évfolyamos diákjai számára ajánljuk a „Holló Jankó” című népmesén alapuló pénzügyi edukációs előadást, amely során a diákok alapvető pénzügyi fogalmakkal ismerkedhetnek meg. Többek között olyan fogalmakkal találkozhatnak, mint a bevétel, a kiadás, illetve ezekből kiindulva a megtakarítás fogalmára is rálátást nyernek. Az előadást követően, a program második részében pedig számos interaktív elem és játékos gyakorlat segíti a mese során megismert pénzügyi tudásanyag mélyítését.
Modern fizetési eszközök, pénztörténet (3-4. évfolyam)
A modul a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait, a fókuszt a mai fizetési lehetőségekre helyezve. Az első érmék kialakulásától a ma ismert papírpénzek történetén keresztül érdekes és a gazdasági összefüggések átlátása érdekében fontos információkat tudhatnak meg. Megtudhatják, hogyan üzleteltek az emberek egymással pénz hiányában, mit használtak fizető eszköznek évszázadokkal ezelőtt.
A szegény ember és a kutya - Pénzügyi edukációs mese-játék (5-8.évfolyam)
Az általános iskolák 5-8. évfolyamos diákjai számára ajánljuk a „A szegény ember és a kutya” című magyar népmesén alapuló pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási témájú edukációs előadást, amely során számos, alapvető pénzügyi fogalommal ismerkedhetnek meg a diákok. A központi témaként megjelenő hitel fogalmából kiindulva, többek között megismerkedhetnek a diákok a kockázat, a szerződés, a futamidő vagy akár a kamat fogalmával, működésével is. A meseelőadást követően, a program második részében olyan kvízekkel, játékos gyakorlatokkal találkozhatnak a diákok, amelyek visszautalnak a mesében elhangzottakra és mindeközben saját élményen keresztül mélyítésre kerül a megismert pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási tudásanyag.
Gazdálkodás a pénzzel (5-6.évfolyam)
Az előadás fő célja megismertetni és elmélyíteni a diákokban a tudatos gazdálkodás alapjait. Fő témaként tárgyalásra kerül a családi költségvetés, a bevétel, a kiadás és a szükséglet fogalma. A modul során tisztázzuk, hogy mit nevezünk megtakarításnak és miért jó, ha rendelkezünk pénzügyi tartalékkal, ezekhez kapcsolódóan pedig az esetleges váratlan pénzügyi eseményekre is kitérünk. A megtakarításon kívül a takarékosság fogalmával is megismerkedhetnek a tanulók, aminek kapcsán az erőforrások és az azokkal való gazdálkodás is előtérbe kerülnek. Végezetül a program zárásaképpen bemutatunk számos modern fizetési megoldást és lehetőséget, amelyekkel könnyebb és biztonságosabb lehet a pénzkezelés és a pénzzel való gazdálkodás.
A család pénzügyei (5-6.évfolyam)
A modul fő témája a családi pénzgazdálkodás és ehhez kapcsolódóan a pénzügyi tervezés fontossága. Az alapvető fogalmak megismerése mellett a diákok átfogó képet kapnak arról, hogy milyen az ideális pénzgazdálkodás, kitérve a tudatos döntések jelentőségére. Betekintést nyernek a kockázatok és a váratlan helyzetek miatti nehézségek lehetséges megoldásaiba is. Fókuszba kerül a megtakarítás témaköre és a befektetések világa is.
Modern fizetési eszközök, pénztörténet (5-8. évfolyam)
A modul a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait, a fókuszt a mai fizetési lehetőségekre helyezve. Az első érmék kialakulásától a ma ismert papírpénzek történetén keresztül érdekes és a gazdasági összefüggések átlátása érdekében fontos információkat tudhatnak meg. Megtudhatják, hogyan üzleteltek az emberek egymással pénz hiányában, mit használtak fizető eszköznek évszázadokkal ezelőtt.
Környezetgazdálkodás (5-8.évfolyam)
A modul fő célja a környezetgazdálkodás, környezettudatosság, és a fenntartható fejlődés témáinak bemutatása, nagy hangsúlyt fektetve az egyéni felelősségre. Az alapvető fogalmak megismerését követően a megújuló energiaforrások és a fenntartható fejlődés témája kerül kibontásra. Az ökológiai lábnyommal kapcsolatos tényezők rávilágítanak az egyén hétköznapi döntéseinek szerepére is.
A gazdaság szereplői általános iskolásoknak (7-8.évfolyam)
A modul során a diákok megismerkednek a gazdasági szereplőkkel és a közöttük lévő pénzáramlással. Rálátást nyernek a különböző szereplők céljaira és motivációira, ezáltal könnyebben megértik a komolyabb összefüggéseket és a gazdasági körforgást. Átfogó képet kaphatnak a háztartások, a vállalkozások és az állam szerepéről, erőforrásairól, valamint megismerhetik az adófajtákat, és az adótudatosság fogalmát és jelentőségét. A program része a bankrendszer bemutatása is.
Tudatos pénzkezelés a családban (7-8.évfolyam)
A modul fő témája a tudatos pénzkezelés a családban, azon belül pedig a családi költségvetés. A diákok az oktatás során képet kapnak arról, hogy mit jelent gazdasági értelemben a háztartás fogalma, valamint arról, milyen szerepet tölt be a gazdasági körforgásban. A diákok átfogó képet kapnak a háztartás erőforrásairól, a tudatos pénzkezelés fontosságáról, valamint a családi költségvetéshez tartozó alapfogalmakról. A modul során bemutatásra kerül több megoldás – például a háztartási napló –, amely hozzásegíti háztartást a tudatos pénzkezeléshez.
Pénzügyi tudatosság és fogyasztóvédelem (7-8.évfolyam)
A modul fő témája a pénzügyi tudatosság és ezen belül a fogyasztóvédelem kérdésköre. A pénzügyi tudatossághoz kapcsolódó alapvető fogalmak tisztázását követően, megismerkednek a pénzügyi tudatosságra leginkább jellemző tulajdonságokkal és ehhez kapcsolódóan néhány praktikával, amellyel ők már fiatalon is tudatosabbá válhatnak. Emellett tisztázásra kerülnek a tudatos vásárló ismérvei, kitérve a fogyasztóvédelem jelentőségére is.
Digitális veszélyek, pénzügyi ragadozók (7-8.évfolyam)
A modul fő célja a pénzügyi visszaélések különböző formáinak bemutatása annak érdekében, hogy a diákok tájékozottságuk révén ne válhassanak pénzügyi ragadozók áldozatául. A visszaélések formáinak bemutatása a csalók módszereire is kiterjed, amelyek intő jelként szolgálhatnak egy pénzügyileg veszélyes helyzetben. Nagy hangsúlyt kapnak – az intő jelek bemutatásán túl – a pénzügyi csalások kivédésének eszközei és a hiteles tájékozódási pontok is.
Tudatos médiafogyasztás (7-8.évfolyam)
A program során a diákok interaktív módon, játékosan szerezhetnek ismereteket a tudatos médiafogyasztás témaköréről. Megismerhetik a tudatos médiafogyasztó ember jellemzőit, főbb ismérveit. Megtudhatják, hogy milyen álhír típusokkal találkozhatnak a fogyasztók, illetve rálátást nyernek arra, hogyan lehet azokat elkerülni, milyen szempontokra érdemes figyelniük. Ezentúl a reklámok világába is betekintést nyernek, amelyen keresztül bemutatásra kerül az AIDA szabály. A képzés végén pedig cyberbullying témaköre kerül fókuszba, ezzel is hangsúlyozva a tudatos médiafogyasztás és használat témakörét.
A stratégia szerepe a sportban és üzletben (7-8.évfolyam)
A tananyag fő célja, hogy a diákok új ismereteket szerezzenek a sport és az üzlet kapcsolatáról, arról, hogy milyen pénzügyi, üzleti vonatkozásai vannak a sportnak. Megtudhatják milyen értékteremtési lehetőségek köthetők össze a sportokkal, valamint, hogy a befektetések hogyan kapcsolódnak a sporthoz. A stratégia és a tervezés kulcsszerepet kap, amellyel szoros összefüggésben kifejtésre kerül a tudatos életvitel, pénzügyi gondolkodás.
Karrierkérdések és a munka világa általános iskolásoknak (7-8.évfolyam)
A program célja a pályaorientációs folyamat tudatosítása, és a hozzá tartozó területek – önismeret, munkaerőpiaci ismeretek, pályaismeret interaktív formában történő bemutatása. A modul kitér a diákmunka előnyeire is, és fontos gyakorlati információkat tartalmaz a bérekre, valamint a diákmunkát érintő legalapvetőbb szabályokra vonatkozóan.
Európai uniós ismeretek általános iskolásoknak (7-8.évfolyam)
A modul fő témája az Európai Unió, azon belül is az Unió és hazánk kapcsolata. Az oktatás során a diákok megismerkedhetnek az Európai Unió előtti időszakkal, valamint, hogy hogyan és milyen céllal alakult ki ez az erős, ma már nem csak gazdasági és politikai, hanem egészségügyi és környezetvédelmi problémákkal is foglalkozó szervezet. Ismeretet szerezhetnek a szervezet tagországainak bővítéséről, illetve, hogy milyen előnyökkel jár egy ország, ezen belül is Magyarország számára a csatlakozás. Terítékre kerül a közös, egységes fizetőeszköz kialakulása és bevezetése. Említésre kerül az Európai Unió diákokat támogató Erasmus programja is, amely a tanulók külföldi képzésére nyújt megoldást. Végezetül pedig képet kaphatnak az Európai Uniót érintő változásokról és az Unió jövőjéről is.
KÖZÉPISKOLA
A gazdaság szereplői középiskolásoknak (9-10.évfolyam)
A diákok megismerkedhetnek a gazdaság szereplői, vagyis a háztartások, a vállalkozások és az állam céljával és szerepével a gazdaság működésében. Mindegyik szereplőt egyenként mutatjuk be, így az alapvető fogalmakon túl az összefüggéseket, rendszereket is megismerhetik a diákok. Komplex képet kaphatnak az adótípusokról, a bankrendszer működéséről is.
Digitális veszélyek, pénzügyi ragadozók (9-10.évfolyam)
A modul fő célja a pénzügyi visszaélések különböző formáinak bemutatása annak érdekében, hogy a diákok tájékozottságuk révén ne válhassanak pénzügyi ragadozók áldozatául. A visszaélések formáinak, a csalók módszereinek bemutatása az esetleg intő jelek megismerése miatt is fontos. Nagy hangsúlyt kapnak a pénzügyi csalások kivédésének eszközei és a hiteles tájékozódási pontok is.
A stratégia szerepe a sportban és üzletben (9-10.évfolyam)
A tananyag fő célja, hogy a diákok új ismereteket szerezzenek a sport és az üzlet kapcsolatáról, arról, hogy milyen pénzügyi, üzleti vonatkozásai vannak a sportnak. Megtudhatják milyen értékteremtési lehetőségek köthetők össze a sportokkal, valamint, hogy a befektetések hogyan kapcsolódnak a sporthoz. A stratégia és a tervezés kulcsszerepet kap, amellyel szoros összefüggésben kifejtésre kerül a tudatos életvitel, pénzügyi gondolkodás.
Az igazát kereső huszár - Pénzügyi edukációs mese-játék (9-12.évfolyam)
A középiskolás diákok számára ajánljuk az „Az igazát kereső huszár” című népmesén alapuló pénzügyi edukációs előadást. A program célja, hogy a diákok megismerkedjenek fontos, alapvető pénzügyi fogalmakkal, kifejezésekkel, ezzel előtérbe helyezve a pénzügyi tudatosság jelentőségét. Az előadás folyamán többek között tisztázásra kerül a megtakarítás, a háztartási napló fogalma, valamint arra is rálátást nyernek a diákok, hogy miért is fontos a pénzügyi tervezés, illetve a tudatos pénzgazdálkodás. Az előadás során megismert pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási tudásanyag mélyítést pedig a játékos gyakorlatok, kvízek teszik lehetővé a szórakoztatva tanulás jegyében.