FÁY DIGITÁLIS OKTATÁSI PROGRAM

stream előadások

A stream előadások során trénereink élőben közvetítik cc. 45 percben a választott tananyag tartalmát, amelyet a tanulók saját eszközeikről (online oktatás esetén) és osztálytermi kivetítéssel is követhetnek.

Az interaktivitásnak ma már nagy szerepe van a mindennapokban, így az oktatás területén is fontos lnagy hangsúlyt helyezni rá. A stream előadásaink során a trénerek a ZOOM-felületen olyan feltételeket tudnak teremteni, amelyben a tanulók tevékenyen részt vehetnek a tudásátadásban. A játékos feladatokat vagy kisebb csoportokban, vagy egyénileg, akár mobiltelefon segítségével is megoldhatják, így látva jó példát az okoseszközök tanulásban való alkalmazására. Párbeszédet folytathatnak trénereinkkel, feltehetik kérdéseiket, az előadó pedig nyomon követheti a tanulás folyamatát, és segítséget nyújthat, ha szükséges. Az élő előadás továbbá lehetőséget ad arra, hogy a legfrissebb aktualitásokra reagálva, személyes hangvételű tanórába kapcsoljuk be a diákokat.

A stream előadások teljes kínálatáról és tartalmáról bővebben a Stream előadásaink menüpont alatt olvashat.

Az itt látható fix időpontokra és témakörökre azonnal tud jelentkezni az alábbi űrlap segítségével. Amennyiben más időpont lenne megfelelő Önnek és osztályának, vagy iskolai szintű online előadást igényelne, írjon nekünk az oktatas@otpfay.hu címre!

A meghirdetett előadásokra az adott időpont előtti munkanap 10.00-ig tudjuk fogadni a jelentkezéseket!”

Jelentkezés a stream előadásokra

Amennyiben más időpontban vagy témakörben szeretne stream előadáson részt venni osztályával, akkor kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot a következő címen:

oktatas@otpfay.hu

Stream előadásaink teljes kínálatáért kérjük kattintson ide!

2022.05.23. , Karrierkérdések és a munka világa (7-8. évf)

A program célja a pályaorientációs folyamat tudatosítása, és a hozzá tartozó területek – önismeret, munkaerőpiaci ismeretek, pályaismeret interaktív formában történő bemutatása. A modul kitér a diákmunka előnyeire is, és fontos gyakorlati információkat tartalmaz a bérekre, valamint a diákmunkát érintő legalapvetőbb szabályokra vonatkozóan.

2022.05.23. , Pályaorientáció, karrierkérdések középiskolásoknak (9-12. évf.)

A modul a pályaorientáció világának legfontosabb fogalmaival, gyakorlati részéivel ismerteti meg a diákokat. A készségek, képességek és az egyes pályák követelményeinek ismerete is mind a tudatos pályaválasztást erősíti. A modul kitér számos gyakorlati információra, hasznos tippekre az önéletrajzírással, állásinterjúkra való felkészüléssel kapcsolatban is.

2022.05.23. , Munkavállalói alapismeretek (11-12. évf.)

A tananyag fő célja, hogy a diákok átfogó képet kapjanak a munka világáról és a munkavállalásról. A kezdő lépésektől, azaz az álláskereséstől kiindulva, egészen a munkaszerződés aláírásig új, komplex ismeretekkel bővíthetik a diákok a tudásukat. Az alapfogalmak tisztázása mellett nagy hangsúlyt kap a gyakorlati tudás elsajátítása is, hogy a diákok felkészültebben és tudatosabban kerülhessenek majd be a munkaerőpiacra.

2022.05.30. , Modern fizetési eszközök, pénztörténet (5-8. évf.)

A modul a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait, a fókuszt a mai fizetési lehetőségekre helyezve. Az első érmék kialakulásától a ma ismert papírpénzek történetén keresztül érdekes és a gazdasági összefüggések átlátása érdekében fontos információkat tudhatnak meg. Megtudhatják, hogyan üzleteltek az emberek egymással pénz hiányában, mit használtak fizető eszköznek évszázadokkal ezelőtt.

2022.05.30. , Digitális fizetési megoldások (9-12. évf.)

A modul a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait röviden, a fókuszt a mai digitális fizetési lehetőségekre helyezve. A diákok mélyebben is megismerkednek a modern fizetési lehetőségekkel, a bankkártya működésétől kezdve, a mobilfizetésen át, egészen a kriptovaluták világáig. Számos ismeretet sajátíthatnak el a digitális fizetésekkel kapcsolatban, amelyet akár már a mostani pénzkezelésük során is kamatoztathatnak. A modul során megjelennek interaktív játékos elemek is, amelyben a diákok próbára tehetik tudásukat, ezáltal is élményszerűvé alakítva az online programot.

2022.05.30. , A bankrendszer működése (11-12. évf.)

A képzés során a diákok átfogó képet kapnak a bankrendszerről, a bankok tevékenységéről. Az elméleti tudás mellett gyakorlati példákon keresztül ismerkedhetnek meg a hitelekkel, különböző pénzügyi termékekkel. Fókuszba kerül a tudatos döntés, az előretervezés és a megtakarítás fontossága is.

2022.06.01., Környezetgazdálkodás (5-12. évf.)

A modul fő célja a környezetgazdálkodás, környezettudatosság, és a fenntartható fejlődés témáinak bemutatása, nagy hangsúlyt fektetve az egyéni felelősségre. Az alapvető fogalmak megismerését követően a megújuló energiaforrások és a fenntartható fejlődés témája kerül kibontásra. Az ökológiai lábnyommal kapcsolatos tényezők rávilágítanak az egyén hétköznapi döntéseinek szerepére is.

2022.06.01., Fenntarthatóság és üzlet (11-12. évf.)

A modul fő célja az, hogy a gazdaság és a fenntarthatóság kapcsolatáról nyújtson információt a diákoknak. Az oktatási anyagból a diákok megtudhatják, hogy mit jelent a fenntarthatóság fogalma, és milyen kezdeményezések vannak a világban a fenntarthatóság megvalósítására. A zöldgazdaság és a körforgásos gazdaság bemutatásával képet kaphatnak arról, hogy hogyan gazdálkodhatunk úgy, hogy közben a természeti erőforrásokra, a környezetünkre is odafigyelünk. A diákok példákon keresztül ismerkedhetnek meg olyan vállalati kezdeményezésekkel, amelyek a fenntarthatóságot segítik elő, a modul végén pedig arról hallhatnak, hogy az Európai Unió mit tesz az éghajlatváltozás és a környezetkárosítás megszüntetése érdekében. Az elméleti anyagot érdekes feladatok egészítik ki, amelyek segítségével a diákok elmélyíthetik és ellenőrizhetik tudásukat.

2022.06.03., Tudatos pénzkezelés a családban (7-8. évf.)

A modul fő témája a tudatos pénzkezelés a családban, azon belül pedig a családi költségvetés. A diákok az oktatás során képet kapnak arról, hogy mit jelent gazdasági értelemben a háztartás fogalma, valamint arról, milyen szerepet tölt be a gazdasági körforgásban. A diákok átfogó képet kapnak a háztartás erőforrásairól, a tudatos pénzkezelés fontosságáról, valamint a családi költségvetéshez tartozó alapfogalmakról. A modul során bemutatásra kerül több megoldás – például a háztartási napló –, amely hozzásegíti háztartást a tudatos pénzkezeléshez.

2022.06.03., Pénzügyi alapok (9-12. évf.)

A modul fő célja az, hogy a diákok megismerjék a pénzügyi műveltség, a pénzügyi kultúra és a pénzügyi tudatosság fogalmát, jellemzőit. Ezen kívül megtudhatják azt is, hogy milyen befektetési formák közül lehet választani és milyen tényezőket kell figyelembe venni a választás során. Ezután a kereskedelmi bankokkal, az általuk nyújtott szolgáltatásokkal is foglalkozunk, majd zárásként a bankok által kínált hitelek következnek. A hitelek témakörén belül a diákok megismerkedhetnek a különböző hitelfajtákkal, valamint azzal, hogy mi alapján lehet a különböző hitelajánlatokat összehasonlítani, azok közül az igénylő számára a legkedvezőbbet kiválasztani.

2022.06.09., Digitális veszélyek, pénzügyi ragadozók (7-10. évf.)

A modul fő célja a pénzügyi visszaélések különböző formáinak bemutatása annak érdekében, hogy a diákok tájékozottságuk révén ne válhassanak pénzügyi ragadozók áldozatául. A visszaélések formáinak bemutatása a csalók módszereire is kiterjed, amelyek intő jelként szolgálhatnak egy pénzügyileg veszélyes helyzetben. Nagy hangsúlyt kapnak – az intő jelek bemutatásán túl – a pénzügyi csalások kivédésének eszközei és a hiteles tájékozódási pontok is.

2022.06.09., Digitális fizetési megoldások (9-12. évf.)

A modul a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait röviden, a fókuszt a mai digitális fizetési lehetőségekre helyezve. A diákok mélyebben is megismerkednek a modern fizetési lehetőségekkel, a bankkártya működésétől kezdve, a mobilfizetésen át, egészen a kriptovaluták világáig. Számos ismeretet sajátíthatnak el a digitális fizetésekkel kapcsolatban, amelyet akár már a mostani pénzkezelésük során is kamatoztathatnak. A modul során megjelennek interaktív játékos elemek is, amelyben a diákok próbára tehetik tudásukat, ezáltal is élményszerűvé alakítva az online programot.

2022.06.10., Pénzügyi tudatosság és fogyasztóvédelem (7-8. évf.)

A modul fő témája a pénzügyi tudatosság és ezen belül a fogyasztóvédelem kérdésköre. A pénzügyi tudatossághoz kapcsolódó alapvető fogalmak tisztázását követően, megismerkednek a pénzügyi tudatosságra leginkább jellemző tulajdonságokkal és ehhez kapcsolódóan néhány praktikával, amellyel ők már fiatalon is tudatosabbá válhatnak. Emellett tisztázásra kerülnek a tudatos vásárló ismérvei, kitérve a fogyasztóvédelem jelentőségére is.

2022.06.10., Pénzügyi alapok (9-12. évf.)

A modul fő célja az, hogy a diákok megismerjék a pénzügyi műveltség, a pénzügyi kultúra és a pénzügyi tudatosság fogalmát, jellemzőit. Ezen kívül megtudhatják azt is, hogy milyen befektetési formák közül lehet választani és milyen tényezőket kell figyelembe venni a választás során. Ezután a kereskedelmi bankokkal, az általuk nyújtott szolgáltatásokkal is foglalkozunk, majd zárásként a bankok által kínált hitelek következnek. A hitelek témakörén belül a diákok megismerkedhetnek a különböző hitelfajtákkal, valamint azzal, hogy mi alapján lehet a különböző hitelajánlatokat összehasonlítani, azok közül az igénylő számára a legkedvezőbbet kiválasztani.

2022.06.10., Munkavállalói alapismeretek (11-12. évf.)

A tananyag fő célja, hogy a diákok átfogó képet kapjanak a munka világáról és a munkavállalásról. A kezdő lépésektől, azaz az álláskereséstől kiindulva, egészen a munkaszerződés aláírásig új, komplex ismeretekkel bővíthetik a diákok a tudásukat. Az alapfogalmak tisztázása mellett nagy hangsúlyt kap a gyakorlati tudás elsajátítása is, hogy a diákok felkészültebben és tudatosabban kerülhessenek majd be a munkaerőpiacra.

2022.06.14., Pénzügyi tudatosság és fogyasztóvédelem (7-8. évf.)

A modul fő témája a pénzügyi tudatosság és ezen belül a fogyasztóvédelem kérdésköre. A pénzügyi tudatossághoz kapcsolódó alapvető fogalmak tisztázását követően, megismerkednek a pénzügyi tudatosságra leginkább jellemző tulajdonságokkal és ehhez kapcsolódóan néhány praktikával, amellyel ők már fiatalon is tudatosabbá válhatnak. Emellett tisztázásra kerülnek a tudatos vásárló ismérvei, kitérve a fogyasztóvédelem jelentőségére is.

2022.06.14., Gyakorlati tudnivalók a diákmunkáról (9-12. évf.)

A modul fő célja, hogy a diákok új ismereteket szerezzenek a diákmunka világáról. Az oktatás során a diákok megismerkednek azzal, hogy ki és hogyan vállalhat diákmunkát, illetve milyen feltételek szükségesek ahhoz, hogy valaki már diákként is munkát vállalhasson. Többek között ismeretet szerezhetnek arról is, hogy mit jelent az iskolaszövetkezet fogalma, valamint milyen lépések vezetnek a diákmunkához azon keresztül.  Megismerkedhetnek a diákmunka szabályaival, mindezen kívül információkat szerezhetnek a munkabérről (nettó, bruttó munkabér), valamint ehhez kapcsolódóan az adózásról és az adóbevallásról. A modul során rálátást nyerhetnek a diákmunka nyújtotta előnyökre. Bővíthetik tudásukat a különböző befektetési formákat és azok tulajdonságait illetően.