Kvíz-Játsz-Ma
2025. február 24. – április 28.
Kvíz-Játsz-Ma
2025. február 24. – április 28.

45 perc alatt elvégezhető
e-learning

Élményalapú tanulás

Gyakorlatias pénzügyi ismeretek

3 kategória

Értékes nyeremények
INDUL A KVÍZ-JÁTSZ-MA!
Fejlessze velünk diákjai pénzügyi ismereteit és nyerjék meg
az akár 250 000 Ft értékű osztályélményt!
Tekintse meg osztályával a versenykategóriájuk számára előírt mindkét e-learning tananyagot
2025. április 28-ig,
és az osztályt képviselő 3 fős diákcsapat részt vehet május 16-i online kvízjátékunkon!
A játék kérdései a megtekintett e-learning tananyagokban szereplő
pénzügyi ismeretekhez kapcsolódnak.
VERSENYKATEGÓRIÁK
A Kvíz-Játsz-Ma versenyen 3 kategóriában mérhetik össze tudásukat az osztályok:
🟢 általános iskola alsó tagozat (3 – 4. évfolyam)
🟢 általános iskola felső tagozat (5 – 8. évfolyam)
🟢 középiskola (9 – 12. évfolyam)
NYEREMÉNYEK
Az online kvízjátékon legjobban teljesítő osztályok
közös élményprogramra fordítható nyereménye kategóriánként:
1. helyezett: 250 000 Ft
2. helyezett: 200 000 Ft
3. helyezett: 150 000 Ft
Különdíj:
Állatkerti élménytréning pizzaebéddel az OTP Nyugdíjpénztár felajánlásával
A nyeremény közös osztályprogramra használható fel.
INDUL A KVÍZ-JÁTSZ-MA!
Fejlessze velünk diákjai pénzügyi ismereteit és
nyerjék meg
az akár
250 000 Ft értékű osztályélményt!
Tekintse meg osztályával a versenykategóriájuk számára előírt mindkét e-learning tananyagot
2025. április 28-ig,
és az osztályt képviselő 3 fős diákcsapat részt vehet május 16-i online kvízjátékunkon!
A játék kérdései a megtekintett
e-learning tananyagokban szereplő pénzügyi ismeretekhez kapcsolódnak.
VERSENYKATEGÓRIÁK
A Kvíz-Játsz-Ma versenyen
3 kategóriában mérhetik össze tudásukat az osztályok:
🟢 általános iskola alsó tagozat
(3 – 4. évfolyam)
🟢 általános iskola felső tagozat
(5 – 8. évfolyam)
🟢 középiskola (9 – 12. évfolyam)
NYEREMÉNYEK
Az online kvízjátékon legjobban teljesítő osztályok
közös élményprogramra fordítható nyereménye kategóriánként:
1. helyezett: 250 000 Ft
2. helyezett: 200 000 Ft
3. helyezett: 150 000 Ft
Különdíj:
Állatkerti élménytréning pizzaebéddel
az OTP Nyugdíjpénztár felajánlásával
A nyeremény
közös osztályprogramra használható fel.
A versenyben való részvétel lépései:
1. Töltse ki az oldal alján található jelentkezési lapot!
2. Nézze meg az osztállyal közösen mindkét e-learning tananyagot 2025. április 28-ig.
3. Az április 28-át követő napokban kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot az online kvízjátékon
való részvétel részleteinek egyeztetése céljából.
4. A 2025. május 16-án megrendezésre kerülő online kvízjátékon 3 fős csapatok képviselhetik az
osztályt, ahol a tananyagokra épülő tudásalapú kérdések megválaszolásával eldől majd, hogy kik
lesznek a győztesek, kik kapják a különdíjakat.
Egy pedagógus több osztállyal is indulhat a versenyben, de egy osztályt csak egy csapat képviselhet.
A Zoom felületen megvalósuló kvízjátékban való részvétel technikai feltételei:
számítógép és stabil internetkapcsolat
5. A győztes csapatok nyereményüket ünnepélyes tanévzárónkon vehetik át
budapesti Oktatási és Innovációs Központunkban 2025. május 29-én.
További részleteket a hivatalos játékszabályzatban olvashat.
A versenyben való részvétel lépései:
1. Töltse ki az oldal alján található jelentkezési lapot!
2. Nézze meg az osztállyal közösen mindkét e-learning tananyagot 2025. április 28-ig.
3. Az április 28-át követő napokban kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot az online kvízjátékon való részvétel részleteinek egyeztetése céljából.
4. A 2025. május 16-án megrendezésre kerülő online kvízjátékon 3 fős csapatok képviselhetik az osztályt, ahol a tananyagokra épülő tudásalapú kérdések megválaszolásával eldől majd, hogy kik lesznek a győztesek, kik kapják a különdíjakat.
Egy pedagógus több osztállyal is indulhat a versenyben, de egy osztályt csak egy csapat képviselhet.
A Zoom felületen megvalósuló kvízjátékban való részvétel technikai feltételei:
számítógép és stabil internetkapcsolat
5. A győztes csapatok nyereményüket ünnepélyes tanévzárónkon vehetik át budapesti Oktatási és Innovációs Központunkban
2025. május 29-én.
További részleteket a hivatalos játékszabályzatban olvashat.
A megnézendő e-learning tananyagok
ÁLTALÁNOS ISKOLA ALSÓ TAGOZAT (3 – 4. ÉVFOLYAM)
Állati pénzügyek
A diákok egy modern állatmesébe ágyazva ismerkednek meg alapvető pénzügyi fogalmakkal. Olyan főbb témákkal találkoznak, mint a cserekereskedelem, az árupénz és a jelenleg is használatos fizetőeszközök. Ehhez kapcsolódóan rálátást nyernek olyan további fogalmakra, mint a bankautomata, vagy épp a bankkártya. Ezek megismerését követően könnyebben megértik a bank, mint intézmény jelentőségét és fontosságát. A pénzügyi tudásanyag mesei környezetben való elhelyezése segíti a diákok figyelmének fenntartását, illetve a tartalom könnyebb feldolgozását, megértését Az új ismeretek és témakörök mélyítését játékos interaktív feladatok teszik élményszerűrűvé.
Ákos és a költhetnék
A diákok az “Ákos és a költhetnék” című mesébe ágyazva ismerkednek meg olyan alapvető pénzügyi fogalmakkal, mint a megtakarítás és a takarékoskodás. A főszereplő és barátai történetén keresztül a diákok könnyedén megértik ezen fogalmak jelentőségét és fontosságát. Emellett megismerkednek a bankkal és a hozzá kapcsolódó fogalmakkal is. A történet végén pedig a főszereplőhöz hasonlóan a résztvevők is takarékoskodási tippekkel gazdagodnak.


ÁLTALÁNOS ISKOLA FELSŐ TAGOZAT (5 – 8. ÉVFOLYAM)
Pénzügyi tudatosság és fogyasztóvédelem
Az e-learning tananyag elvégzése során a diákok megismerkednek a pénzügyi tudatossághoz kapcsolódó alapvető fogalmakkal, mint például a kiadás, a bevétel és a szükséglet, emellett rálátást nyernek a megtakarítás és a költségvetés jelentőségére is. Bemutatásra kerül a tudatos vásárló és főbb ismérvei, jellemzői. Ennek kapcsán érintjük a fogyasztóvédelem kérdéskörét, valamint tisztázásra kerül a jótállás, a szavatosság fogalma és ezek különbözőségei is. A tananyag során a diákok számos interaktív elem segítségével ismerkednek meg a témakörökkel, amelyeken keresztül még könnyedebben tudják elsajátítani az új ismereteket.
A család pénzügyei
A tananyag fő célja, hogy a diákok új ismereteket szerezzenek a család gazdálkodásáról és pénzügyeiről. Az oktatás során a diákok elsajátítják a család gazdálkodásához kapcsolódó fogalmakat, mint például a bevétel, a kiadás és a szükséglet. Ezen keresztül bemutatásra kerülnek a sikeres gazdálkodás jellemzői és ismérvei, majd ezek összefüggéseivel rávilágítunk a megtakarítás, illetve a takarékosság kiemelt szerepére a háztartások gazdálkodásában. A diákok megismerkednek többek között az egyéni és a családi költségvetés fogalmával és jelentőségével is. Bemutatásra került a család gazdálkodása során fontos szerepet betöltő erőforrások témaköre is, amelynek segítségével még komplexebb képet kapnak a témával kapcsolatban. A program során számos interaktív elem segíti elő a gördülékeny és élményszerű témafeldolgozást.
KÖZÉPISKOLA (9 – 12. ÉVFOLYAM)
Gazdasági ismeretek
Az e-learning tananyag fő célja, hogy a gazdasággal és annak működésével kapcsolatos legfontosabb fogalmakkal megismertesse a diákokat. A tananyag során a diákok megtudják, hogy mit jelent a pénzügyi tudatosság fogalma és milyen jellemzői vannak a pénzügyileg tudatos embernek. Ezután betekintést nyernek a befektetések világába: a befektetési formákról, valamit a hozam és a kockázat kapcsolatáról szereznek olyan tudást, ami elengedhetetlen a pénzügyileg tudatos döntések meghozatalához. Végül megismerkednek a különböző hitelekkel, az inflációval és reálhozammal is . Az elméleti anyagot interaktív feladatok egészítik ki, amelyek segítségével a diákok elmélyíthetik és ellenőrizhetik tudásukat.
Személyes pénzügyeink tervezése
A tananyag olyan fontos alapfogalmakkal ismerteti meg a diákokat, mint például a bevétel és a kiadás, a bruttó és nettó, a szükséglet és igény, az infláció és a családi költségvetés. Kitérünk olyan életvezetési szempontokra is, mint a pénzügyi tudatosság, a megtakarítás vagy a pénzügyi biztonság elérése. Mindezek megértését gyakorlati példák és kvízfeladatok is segítik.

A megnézendő
e-learning tananyagok
ÁLTALÁNOS ISKOLA
ALSÓ TAGOZAT
(3 – 4. ÉVFOLYAM)

Állati pénzügyek
A diákok egy modern állatmesébe ágyazva ismerkednek meg alapvető pénzügyi fogalmakkal. Olyan főbb témákkal találkoznak, mint a cserekereskedelem, az árupénz és a jelenleg is használatos fizetőeszközök. Ehhez kapcsolódóan rálátást nyernek olyan további fogalmakra, mint a bankautomata, vagy épp a bankkártya. Ezek megismerését követően könnyebben megértik a bank, mint intézmény jelentőségét és fontosságát. A pénzügyi tudásanyag mesei környezetben való elhelyezése segíti a diákok figyelmének fenntartását, illetve a tartalom könnyebb feldolgozását, megértését Az új ismeretek és témakörök mélyítését játékos interaktív feladatok teszik élményszerűrűvé.
Ákos és a költhetnék
A diákok az “Ákos és a költhetnék” című mesébe ágyazva ismerkednek meg olyan alapvető pénzügyi fogalmakkal, mint a megtakarítás és a takarékoskodás. A főszereplő és barátai történetén keresztül a diákok könnyedén megértik ezen fogalmak jelentőségét és fontosságát. Emellett megismerkednek a bankkal és a hozzá kapcsolódó fogalmakkal is. A történet végén pedig a főszereplőhöz hasonlóan a résztvevők is takarékoskodási tippekkel gazdagodnak.
ÁLTALÁNOS ISKOLA
FELSŐ TAGOZAT
(5 – 8. ÉVFOLYAM)

Pénzügyi tudatosság és fogyasztóvédelem
Az e-learning tananyag elvégzése során a diákok megismerkednek a pénzügyi tudatossághoz kapcsolódó alapvető fogalmakkal, mint például a kiadás, a bevétel és a szükséglet, emellett rálátást nyernek a megtakarítás és a költségvetés jelentőségére is. Bemutatásra kerül a tudatos vásárló és főbb ismérvei, jellemzői. Ennek kapcsán érintjük a fogyasztóvédelem kérdéskörét, valamint tisztázásra kerül a jótállás, a szavatosság fogalma és ezek különbözőségei is. A tananyag során a diákok számos interaktív elem segítségével ismerkednek meg a témakörökkel, amelyeken keresztül még könnyedebben tudják elsajátítani az új ismereteket.
A család pénzügyei
A tananyag fő célja, hogy a diákok új ismereteket szerezzenek a család gazdálkodásáról és pénzügyeiről. Az oktatás során a diákok elsajátítják a család gazdálkodásához kapcsolódó fogalmakat, mint például a bevétel, a kiadás és a szükséglet. Ezen keresztül bemutatásra kerülnek a sikeres gazdálkodás jellemzői és ismérvei, majd ezek összefüggéseivel rávilágítunk a megtakarítás, illetve a takarékosság kiemelt szerepére a háztartások gazdálkodásában. A diákok megismerkednek többek között az egyéni és a családi költségvetés fogalmával és jelentőségével is. Bemutatásra került a család gazdálkodása során fontos szerepet betöltő erőforrások témaköre is, amelynek segítségével még komplexebb képet kapnak a témával kapcsolatban. A program során számos interaktív elem segíti elő a gördülékeny és élményszerű témafeldolgozást.
KÖZÉPISKOLA
(9 – 12. ÉVFOLYAM)

Gazdasági ismeretek
Az e-learning tananyag fő célja, hogy a gazdasággal és annak működésével kapcsolatos legfontosabb fogalmakkal megismertesse a diákokat. A tananyag során a diákok megtudják, hogy mit jelent a pénzügyi tudatosság fogalma és milyen jellemzői vannak a pénzügyileg tudatos embernek. Ezután betekintést nyernek a befektetések világába: a befektetési formákról, valamit a hozam és a kockázat kapcsolatáról szereznek olyan tudást, ami elengedhetetlen a pénzügyileg tudatos döntések meghozatalához. Végül megismerkednek a különböző hitelekkel, az inflációval és reálhozammal is . Az elméleti anyagot interaktív feladatok egészítik ki, amelyek segítségével a diákok elmélyíthetik és ellenőrizhetik tudásukat.
Személyes pénzügyeink tervezése
A tananyag olyan fontos alapfogalmakkal ismerteti meg a diákokat, mint például a bevétel és a kiadás, a bruttó és nettó, a szükséglet és igény, az infláció és a családi költségvetés. Kitérünk olyan életvezetési szempontokra is, mint a pénzügyi tudatosság, a megtakarítás vagy a pénzügyi biztonság elérése. Mindezek megértését gyakorlati példák és kvízfeladatok is segítik.
A VERSENY IDŐTARTAMA: 2025. FEBRUÁR 24. – ÁPRILIS 28.
ONLINE KVÍZVERSENY: 2025. MÁJUS 16.
A VERSENY IDŐTARTAMA:
2025. FEBRUÁR 24. – ÁPRILIS 28.
ONLINE KVÍZVERSENY: 2025. MÁJUS 16.
Jelentkezés
Kérjük, hogy annyi űrlapot töltsön ki, ahány osztállyal részt szeretne venni a versenyen!
Jelentkezés
Kérjük, hogy annyi űrlapot töltsön ki, ahány osztállyal részt szeretne venni a versenyen!