interaktív iskolai előadások
Szemléletformáló programok projektnapokra,
több évfolyamnak vagy egy teljes tagozatnak szóló iskolai aktivitásokra
interaktív iskolai előadások
Szemléletformáló programok projektnapokra,
több évfolyamnak vagy egy teljes tagozatnak szóló iskolai aktivitásokra

INGYENES

VÁLTOZATOS TÉMÁK

DÉLELŐTTI ÉS DÉLUTÁNI IDŐPONTOK

ISKOLÁBAN

INGYENES

VÁLTOZATOS TÉMÁK

DÉLELŐTTI ÉS DÉLUTÁNI IDŐPONTOK

ISKOLÁBAN
Újabb képzési formával támogatjuk az általános és középiskolák éves programtervezését a diákok jövőtudatos gondolkodásának fejlesztése érdekében.
Az akár 100 – 400 diák számára is szórakoztató, szemléletformáló képzéseket az iskolában tartjuk pénzügyi, pályaorientációs vagy tudatos médiahasználat témákban.
Válasszon játékos, interaktív, 1 – 1,5 órás előadásaink közül projektnapokra, több évfolyamnak vagy akár egy teljes tagozatnak szóló iskolai aktivitásokra!
A megvalósításhoz szükséges feltételek:
– nagy befogadóképességű tanterem, tornaterem, aula
– sötétítési lehetőség
– megfelelő áramellátás
– parkolási lehetőség
– projektor, vetítésre alkalmas falfelület
– stabil internetkapcsolat
– hangosítás, mikrofon
– mobiltelefon-használati lehetőség a diákok számára
Újabb képzési formával támogatjuk az általános és középiskolák éves programtervezését a diákok jövőtudatos gondolkodásának fejlesztése érdekében.
Az akár 100 – 400 diák számára is szórakoztató, szemléletformáló képzéseket az iskolában tartjuk pénzügyi, pályaorientációs vagy tudatos médiahasználat témákban.
Válasszon játékos, interaktív, 1 – 1,5 órás előadásaink közül projektnapokra, több évfolyamnak vagy akár egy teljes tagozatnak szóló iskolai aktivitásokra!
A megvalósításhoz szükséges feltételek:
– nagy befogadóképességű tanterem, tornaterem, aula
– sötétítési lehetőség
– megfelelő áramellátás
– parkolási lehetőség
– projektor, vetítésre alkalmas falfelület
– stabil internetkapcsolat
– hangosítás, mikrofon
– mobiltelefon-használati lehetőség a diákok számára
Általános iskola
1 – 4. évfolyam
Pénzügyi edukációs mese-játék - Holló Jankó
A „Holló Jankó” című népmesén alapuló pénzügyi edukációs előadás során a diákok mesébe ágyazva ismerkednek meg alapvető pénzügyi fogalmakkal, kifejezésekkel. A magyar népmesét feldolgozó mese megtekintése során megismerik többek között a bevétel, a kiadás, a szükséglet, a megtakarítás, valamint a munkaidő és a fizetés fogalmát. Ezt követően pedig interaktív feladatok várnak rájuk kvízzel és játékos gyakorlatokkal, mely segíti a mese során megismert pénzügyi tudásanyag mélyítését.
Időtartam: 2 x 45 perc

Középiskola
9 – 12. évfolyam
Pénzügyi tudatosság a mindennapokban
- pénzügyi tudatosság alapfogalmai
- pénzügyi célok
- megtakarítások és befektetések
- pénzügyi visszaélések
- tudatos pénzügyi döntések
A program során a diákok változatos munkaformákban (csoport, egyéni és páros munka) dolgozva vesznek részt egy izgalmas előadáson, amely a pénzügyi tudatosság témakörét járja körül. Először egy rövid prezentáció segítségével megismerkedhetnek a témához tartozó alapfogalmakkal, valamint a pénzügyi célok elérését övező kihívásokkal. A prezentációra épülve egy gyakorlat következik, amely során a diákok párokban dolgozva kipróbálhatják, hogy milyen kihívásokkal jár egy költségvetés elkészítése és megvalósítása egy pénzügyi váratlan helyzetekkel tarkított időszakban. A továbbiakban egy online megvalósuló gyakorlat során befektetésekkel kapcsolatos szituációkat kell elemezniük, majd döntést hozniuk. Az egyes szituációk vizsgálatakor olyan fogalmakkal ismerkedhetnek meg, mint a befektetési háromszög, a kockázatok és azok szintjei, a likviditás, valamint megtudhatják milyen kapcsolat áll a várható hozam és a kockázatok között. Az eseményt egy izgalmas online kvízverseny zárja, amelyben a hallottakat szintetizálhatják a résztvevők. A feladat nemcsak egészséges versenyhelyzetet teremt a diákok közt, de rá is erősít a program során elhangzott ismeretekre.
Időtartam: 90 perc
Pályaorientáció
Témakörök:
- pályaorientáció
- önismeret
- pályaismeret
- továbbtanulás
- munkaerőpiaci ismeretek
- a szakmákkal kapcsolatos tájékozódás szempontjai
- Lifelong Learning
Az interaktív előadás a pályaorientáció világából az önismeret, a pályaismeret és a munkaerőpiaci ismeretek fogalmaival és jelentőségével ismerteti meg a diákokat. Az önismeretüket játékos elemekkel térképezhetik fel a résztvevők, amelynek célja a készségek, képességek és érdeklődési körök tudatosítása, amely a tudatos pályaválasztás elengedhetetlen része. Ezek megismerését követően a diákok betekintést nyerhetnek a továbbtanulás világába is. Az egyes pályák leglényegesebb követelményeinek ismerete, valamint a munkaerőpiaci ismeretek szintén a tudatos pályaválasztás részét képezik. Mindezek mellett kitérünk a LifeLong Learning témakörére és fontosságára is. Az előadás tudásbővítési és személetformálási célokat egyaránt szolgál, amely során a téma megértését még számos példa és gondolatébresztő kérdés, valamint interaktív feladat is segíti.
Időtartam: 90 perc

Általános iskola
5 – 8. évfolyam
Modern fizetési eszközök, pénztörténet
Az előadás a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait, a fókuszt a mai fizetési lehetőségekre helyezve. A diákok új ismereteket szerezhetnek a piacok kialakulásáról, az árupénzek működéséről és azok tulajdonságairól. Megtudhatják, hogyan üzleteltek az emberek egymással pénz hiányában, mit használtak fizetőeszköznek a mai értelemben vett pénz megjelenése előtt. Az első érmék kialakulásától a ma ismert papírpénzek történetén keresztül érdekes és fontos információkat tudhatnak meg és mélyebben megismerkedhetnek a modern fizetési lehetőségekkel is. Az előadást interaktív játékos elemek színesítik, amelyekben a diákok próbára tehetik tudásukat, ezáltal is élményszerűvé alakítva az online programot.
Időtartam: 60 perc
Tudatos médiafogyasztás
Témakörök:
- a média jelentése
- a médiahasználat előnyei és veszélyei
- az álhírek világa
- tudatos médiahasználat
- mesterséges intelligencia
- felelős internethasználat
- cyberbullying témaköre
Az előadás fő célja, hogy a diákok új ismeretekkel bővítsék tudásukat a médiafogyasztásról és a helyes médiahasználatról. Megismerkedhetnek azzal, hogy mit jelent a média szó, valamint, hogy mennyire fontos a tudatosság és a tájékozódás a médiával kapcsolatban. Többek között új ismeretet szerezhetnek arról is, hogy milyen előnyei és veszélyei vannak a médiahasználatnak és hogy mit érdemes szem előtt tartani tudatos médiahasználóként. Emellett betekintést nyerhetnek a mesterséges intelligencia, valamint az álhírek világába, és információkat szerezhetnek a reklámokról. Rálátást nyerhetnek a biztonságos internethasználat fontosságára is. A program során számos interaktív elem segíti a téma és a hozzá kapcsolódó fogalmak élményszerű feldolgozását és elsajátítását.
Időtartam: 60 perc

Általános iskola
1 – 4. évfolyam
Pénzügyi edukációs mese-játék - Holló Jankó
A „Holló Jankó” című népmesén alapuló pénzügyi edukációs előadás során a diákok mesébe ágyazva ismerkednek meg alapvető pénzügyi fogalmakkal, kifejezésekkel. A magyar népmesét feldolgozó mese megtekintése során megismerik többek között a bevétel, a kiadás, a szükséglet, a megtakarítás, valamint a munkaidő és a fizetés fogalmát. Ezt követően pedig interaktív feladatok várnak rájuk kvízzel és játékos gyakorlatokkal, mely segíti a mese során megismert pénzügyi tudásanyag mélyítését.
Időtartam: 2 x 45 perc

Általános iskola
5 – 8. évfolyam
Modern fizetési eszközök, pénztörténet
Az előadás a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait, a fókuszt a mai fizetési lehetőségekre helyezve. A diákok új ismereteket szerezhetnek a piacok kialakulásáról, az árupénzek működéséről és azok tulajdonságairól. Megtudhatják, hogyan üzleteltek az emberek egymással pénz hiányában, mit használtak fizetőeszköznek a mai értelemben vett pénz megjelenése előtt. Az első érmék kialakulásától a ma ismert papírpénzek történetén keresztül érdekes és fontos információkat tudhatnak meg és mélyebben megismerkedhetnek a modern fizetési lehetőségekkel is. Az előadást interaktív játékos elemek színesítik, amelyekben a diákok próbára tehetik tudásukat, ezáltal is élményszerűvé alakítva az online programot.
Időtartam: 60 perc
Tudatos médiafogyasztás
Témakörök:
- a média jelentése
- a médiahasználat előnyei és veszélyei
- az álhírek világa
- tudatos médiahasználat
- mesterséges intelligencia
- felelős internethasználat
- cyberbullying témaköre
Az előadás fő célja, hogy a diákok új ismeretekkel bővítsék tudásukat a médiafogyasztásról és a helyes médiahasználatról. Megismerkedhetnek azzal, hogy mit jelent a média szó, valamint, hogy mennyire fontos a tudatosság és a tájékozódás a médiával kapcsolatban. Többek között új ismeretet szerezhetnek arról is, hogy milyen előnyei és veszélyei vannak a médiahasználatnak és hogy mit érdemes szem előtt tartani tudatos médiahasználóként. Emellett betekintést nyerhetnek a mesterséges intelligencia, valamint az álhírek világába, és információkat szerezhetnek a reklámokról. Rálátást nyerhetnek a biztonságos internethasználat fontosságára is. A program során számos interaktív elem segíti a téma és a hozzá kapcsolódó fogalmak élményszerű feldolgozását és elsajátítását.
Időtartam: 60 perc

Középiskola
9 – 12. évfolyam
Pénzügyi tudatosság a mindennapokban
- pénzügyi tudatosság alapfogalmai
- pénzügyi célok
- megtakarítások és befektetések
- pénzügyi visszaélések
- tudatos pénzügyi döntések
A program során a diákok változatos munkaformákban (csoport, egyéni és páros munka) dolgozva vesznek részt egy izgalmas előadáson, amely a pénzügyi tudatosság témakörét járja körül. Először egy rövid prezentáció segítségével megismerkedhetnek a témához tartozó alapfogalmakkal, valamint a pénzügyi célok elérését övező kihívásokkal. A prezentációra épülve egy gyakorlat következik, amely során a diákok párokban dolgozva kipróbálhatják, hogy milyen kihívásokkal jár egy költségvetés elkészítése és megvalósítása egy pénzügyi váratlan helyzetekkel tarkított időszakban. A továbbiakban egy online megvalósuló gyakorlat során befektetésekkel kapcsolatos szituációkat kell elemezniük, majd döntést hozniuk. Az egyes szituációk vizsgálatakor olyan fogalmakkal ismerkedhetnek meg, mint a befektetési háromszög, a kockázatok és azok szintjei, a likviditás, valamint megtudhatják milyen kapcsolat áll a várható hozam és a kockázatok között. Az eseményt egy izgalmas online kvízverseny zárja, amelyben a hallottakat szintetizálhatják a résztvevők. A feladat nemcsak egészséges versenyhelyzetet teremt a diákok közt, de rá is erősít a program során elhangzott ismeretekre.
Időtartam: 90 perc
Pályaorientáció
Témakörök:
- pályaorientáció
- önismeret
- pályaismeret
- továbbtanulás
- munkaerőpiaci ismeretek
- a szakmákkal kapcsolatos tájékozódás szempontjai
- Lifelong Learning
Az interaktív előadás a pályaorientáció világából az önismeret, a pályaismeret és a munkaerőpiaci ismeretek fogalmaival és jelentőségével ismerteti meg a diákokat. Az önismeretüket játékos elemekkel térképezhetik fel a résztvevők, amelynek célja a készségek, képességek és érdeklődési körök tudatosítása, amely a tudatos pályaválasztás elengedhetetlen része. Ezek megismerését követően a diákok betekintést nyerhetnek a továbbtanulás világába is. Az egyes pályák leglényegesebb követelményeinek ismerete, valamint a munkaerőpiaci ismeretek szintén a tudatos pályaválasztás részét képezik. Mindezek mellett kitérünk a LifeLong Learning témakörére és fontosságára is. Az előadás tudásbővítési és személetformálási célokat egyaránt szolgál, amely során a téma megértését még számos példa és gondolatébresztő kérdés, valamint interaktív feladat is segíti.
Időtartam: 90 perc

A képzéseinken való részvételhez kérjük, vegye fel a kapcsolatot oktatásszervezőinkkel
az oktatas@otpfay.hu e-mail címen vagy töltse ki az alábbi jelentkezési lapot!
A képzéseinken való részvételhez kérjük, vegye fel a kapcsolatot oktatásszervezőinkkel
az oktatas@otpfay.hu e-mail címen vagy töltse ki az alábbi jelentkezési lapot!
Jelentkezés
Jelentkezés