e-learning tananyagkínálat

1 – 12. évfolyam

1 – 2. ÉVFOLYAM

A szorgalmas és a rest leány - Pénzügyi ismeretek mesés feldolgozásban

A modul során a diákok a “A szorgalmas és a rest leány” című mesébe ágyazva ismerkednek meg alapvető pénzügyi fogalmakkal. Többek között olyan főbb témákkal találkoznak, mint a bevétel és a kiadás és ehhez kapcsolódóan rálátást nyernek a zsebpénz fogalmára is. Ezek megismerését követően könnyebben megértik a megtakarítás jelentőségét és fontosságát. A pénzügyi tudásanyag mesei környezetben való elhelyezése segíti a diákok figyelmének fenntartását, illetve a tartalom könnyebb feldolgozását, megértését. Az új ismeretek és témakörök mélyítését játékos interaktív feladatok teszik élményszerűvé.

Állati pénzügyek

A modul során a diákok egy modern állatmesébe ágyazva ismerkednek meg alapvető pénzügyi fogalmakkal a korosztályhoz illeszkedően. Olyan főbb témákkal találkoznak, mint a cserekereskedelem, az árupénz és a jelenleg is használatos fizetőeszközök. Ehhez kapcsolódóan rálátást nyernek olyan további fogalmakra, mint a bankautomata, vagy épp a bankkártya. Ezek megismerését követően könnyebben megértik a bank mint intézmény jelentőségét és fontosságát. A pénzügyi tudásanyag mesei környezetben való elhelyezése segíti a diákok figyelmének fenntartását, illetve a tartalom könnyebb feldolgozását, megértését. Az új ismeretek és témakörök mélyítését játékos interaktív feladatok teszik élményszerűvé.

Rejtély Bogyóváros parkjában

A program célja a takarékosság és a környezettudatosság témakörébe tartozó tudásanyag interaktív formában történő átadása. A tanulók egy mesés történeten keresztül sajátítják el a takarékosság és a környezettudatosság témakörébe tartozó fogalmak jelentését. Mindeközben egy korosztályspecifikus nyomozásban is részt vesznek, ami izgalmasabbá teszi a téma feldolgozását. A tananyagot számos interaktív elem teszi még színesebbé, érdekesebbé és érthetőbbé.

Fizetőeszközök

A modul fő célja, hogy a diákok átfogó képet kapjanak a ma használatos fizetőeszközökről. A résztvevők a ma ismert pénzek kialakulásának bemutatása kapcsán megismerkednek a készpénz fogalmával. A bankszámla és a bankkártya kérdésköréhez kapcsolódóan pedig képet kapnak a bank szerepéről és jelentőségéről is. Emellett új ismereteket szereznek a különböző modern fizetési megoldásokról, mint például a mobilfizetésről. Mindemellett számos interakciós elemmel is találkozhatnak a diákok, melyeknek segítségével játékos módon mélyíthetik a frissen szerzett tudásukat.

3 – 4. ÉVFOLYAM

Mátyás király kérdése - Pénzügyi alapfogalmak mesés feldolgozásban

A modul során a diákok a “Mátyás király kérdése” című mesébe ágyazva ismerkednek meg különböző alapvető pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási működésmódokkal. Többek között olyan fogalmakról tudnak meg többet, mint a bevétel és a kiadás, ezek összefüggései által pedig rálátást nyernek a megtakarítás jelentőségére mint a pénzügyi tudatosság egy fontos elemére. Emellett a gazdálkodáshoz és a tervezéshez kapcsolódóan a váratlan helyzetekre való felkészülés fontossága is megjelenik a történetben. A pénzügyi tudásanyag mesei környezetben való elhelyezése támogatja a diákok érdeklődésének felkeltését, illetve a tartalom könnyebb feldolgozását, megértését.  A program során számos játékos interaktív elem segíti elő a gördülékeny és élményszerű témafeldolgozást.

Ákos és a költhetnék

Az e-learning modul során a diákok az “Ákos és a költhetnék” című mesébe ágyazva ismerkednek meg olyan alapvető pénzügyi fogalmakkal, mint a megtakarítás és a takarékoskodás. A főszereplő és barátai történetén keresztül a diákok könnyedén megértik ezen fogalmak jelentőségét és fontosságát. Ezt követően megismerkednek a bankkal és a hozzá kapcsolódó fogalmakkal is. A történet végén pedig a főszereplőhöz hasonlóan a résztvevők is takarékoskodási tippekkel gazdagodnak. A pénzügyi tudásanyag mesei környezetben való elhelyezése segíti a diákok figyelemének fenntartását, illetve a tartalom könnyebb feldolgozását, megértését. Az új ismeretek és témakörök mélyítését játékos interaktív feladatok teszik élményszerűvé.

Fizetőeszközök

A modul fő célja, hogy a diákok átfogó képet kapjanak a ma használatos fizetőeszközökről. A résztvevők a ma ismert pénzek kialakulásának bemutatása kapcsán megismerkednek a készpénz fogalmával. A bankszámla és a bankkártya kérdésköréhez kapcsolódóan pedig képet kapnak a bank szerepéről és jelentőségéről is. Emellett új ismereteket szereznek a különböző modern fizetési megoldásokról, mint például a mobilfizetésről. Mindemellett számos interakciós elemmel is találkozhatnak a diákok, melyeknek segítségével játékos módon mélyíthetik a frissen szerzett tudásukat.

5 – 6. ÉVFOLYAM

Gazdálkodás a pénzzel

A tananyag célja megismertetni és elmélyíteni a diákokban a tudatos gazdálkodás alapjait. Fő témaként tárgyalásra kerül a családi költségvetés, a bevétel, a kiadás és a szükséglet fogalma. Tisztázzuk, hogy mit nevezünk megtakarításnak és miért jó, ha rendelkezünk pénzügyi tartalékkal, ennek kapcsán pedig az esetleges váratlan pénzügyi eseményekre is kitérünk. Annak érdekében, hogy a diákok szemlélete formálódhasson számos megtakarítási tippet és tanácsot hallanak a tananyagban, amelyeket a gyakorlatban kipróbálva a tudatos pénzkezelés útjára léphetnek. A megtakarításon kívül a takarékosság fogalmával is megismerkednek a tanulók, aminek kapcsán az erőforrások és az azokkal való gazdálkodás is előtérbe kerül. A program zárásaként bemutatunk számos modern fizetési megoldást és lehetőséget, amelyekkel könnyebb és biztonságosabb lehet a pénzkezelés és a pénzzel való gazdálkodás. Mindez nem csak elméleti formában valósul meg, hiszen az e-learning tananyag számos interaktív elemet is tartalmaz, így a diákok szórakozva sajátíthatnak el új és hasznos információkat.

A család pénzügyei

A tananyag fő célja, hogy a diákok új ismereteket szerezzenek a család gazdálkodásáról és pénzügyeiről. Az oktatás során a diákok elsajátítják a család gazdálkodásához kapcsolódó fogalmakat, mint például a bevétel, a kiadás és a szükséglet. Ezen keresztül bemutatásra kerülnek a sikeres gazdálkodás jellemzői és ismérvei, majd ezek összefüggéseivel rávilágítunk a megtakarítás, illetve a takarékosság kiemelt szerepére a háztartások gazdálkodásában. A diákok megismerkednek többek között az egyéni és a családi költségvetés fogalmával és jelentőségével is. Bemutatásra került a család gazdálkodása során fontos szerepet betöltő erőforrások témaköre is, amelynek segítségével még komplexebb képet kapnak a diákok a témával kapcsolatban. A program során számos interaktív elem segíti elő a gördülékeny és élményszerű témafeldolgozást.

Pénzügyi nyomozós történetek - A titokzatos szemetelő

A négy rövid történetre épülő, egy-egy témakört feldolgozó tananyag fő célja a diákok pénzügyi ismereteinek bővítése. Az első történet során a diákok megismerkednek a környezettudatosság, a környezetvédelem fontosságával, ezen belül is a szelektív hulladékgyűjtésre helyezve a hangsúlyt. A második történet közben elsajátítják a család gazdálkodásához kapcsolódó fogalmakat, mint például a bevásárlólistát, a háztartási naplót. A harmadik történetben a diákok rálátást nyernek a megtakarítás fontosságára. Az utolsóban pedig a befektetések világához érkezünk, ahol a gyerekek megismerkednek különböző kockázatú befektetésekkel. A történetek sokszínűsége mellett számos interaktív elem segíti a témák gördülékeny és egyben élményszerű feldolgozását.

Modern fizetési eszközök, pénztörténet

Az e-learning tananyag a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait, a fókuszt a mai modern fizetési lehetőségekre helyezve. A diákok saját környezetükben szereznek új ismereteket a piacok kialakulásáról, az árupénzek működéséről és annak tulajdonságairól. Megtudják, hogyan üzleteltek az emberek egymással pénz hiányában, mit használtak fizetőeszköznek a mai értelemben vett pénz megjelenése előtt. Az első érmék kialakulásától a ma ismert papírpénzek történetén keresztül érdekes, és a gazdasági összefüggések átlátása érdekében fontos információkat tudhatnak meg. Mélyebben is megismerkednek a modern fizetési lehetőségekkel, valamint a kriptopénzek világába is betekintést nyernek. A modul során megjelennek interaktív játékos elemek, amelyekben a diákok próbára tehetik tudásukat.

7 – 8. ÉVFOLYAM

A gazdaság szereplői általános iskolásoknak

A modul fő célja a gazdasági szereplők és a közöttük lévő pénzügyi áramlás bemutatása. A diákok megismerkednek a gazdasági szereplők céljaival, ezen célok kölcsönhatásával és a gazdasági körforgással. Képet kapnak a háztartások, a vállalkozások és az állam szerepéről, erőforrásairól, valamint megismerik az adófajtákat és az adózás jelentőségét. A program része a bankrendszer bemutatása is. Mindez interaktív, élvezetes formában zajlik, hiszen az elmélet mellett számos interakciós elem is található a tananyagban, amely támogatja a tudás elsajátítását és mélyítését.

Pénzügyi tudatosság és fogyasztóvédelem

A tananyag fő célja a pénzügyi tudatosság és a fogyasztóvédelem kérdéskörének bemutatása. A diákok ismeretet szereznek a pénzügyi tudatossághoz kapcsolódó alapvető fogalmakról, mint például a kiadás, a bevétel és a szükséglet, emellett rálátást nyernek a megtakarítás és a költségvetés jelentőségére. A tananyag segítségével bemutatásra kerül a tudatos vásárló és főbb ismérvei, jellemzői. Ennek kapcsán a fogyasztóvédelem kérdésköre is tisztázásra kerül, a diákok többek között megismerik a jótállás, a szavatosság fogalmát és ezek különbözőségeit. A tananyag során a diákok számos interaktív elem segítségével ismerkednek meg a fent említett témakörökkel, amelyeken keresztül még könnyedebben tudják elsajátítani az új ismereteket.

Digitális veszélyek, pénzügyi ragadozók

A modul fő célja a pénzügyi visszaélések különböző formáinak bemutatása annak érdekében, hogy a diákok tájékozottságuk révén ne válhassanak pénzügyi ragadozók áldozatául. A visszaélések formáinak bemutatása a csalók módszereire is kiterjed, amelyek intő jelként szolgálhatnak egy pénzügyileg veszélyes helyzetben. A tananyag különösen nagy hangsúlyt fektet az online visszaélések világára: az e-mailben történő adathalászatra, online vásárlások során történő csalásokra, valamint a nem biztonságos internetes felületen megadott bankkártya adatokkal történő visszaélésekre. Mindemellett szó esik az ellopott bankkártyákról, a manapság egyre gyakoribb telefonos és kriptopénzhez köthető csalásokról, valamint a hamis befektetési ajánlatok csapdájáról is. Az érintett visszaélési formák bemutatása színes, igaz történeteken alapul, és minden esetben nagy hangsúlyt kapnak – az intő jelek bemutatásán túl – a pénzügyi csalások kivédésének eszközei, a hiteles tájékozódási pontok, valamint a biztonságos modern fizetési megoldások.

Karrierkérdések és a munka világa általános iskolásoknak

A program hasznos támpontokat ad olyan résztvevők részére, akiknek a közeljövőben el kell dönteniük, hogy milyen típusú iskolában szeretnék folytatni a tanulmányaikat. A program célja a pályaorientációs folyamat tudatosítása, és a hozzá tartozó területek – önismeret, munkaerőpiaci ismeretek, pályaismeret – interaktív formában történő bemutatása, valamint az, hogy a diákok az előbb említett fontos szempontok figyelembevételével hozhassanak tudatos döntést a pályaválasztással kapcsolatban. A modul kitér a diákmunka előnyeire is, és fontos gyakorlati információkat tartalmaz a diákmunkát érintő legalapvetőbb szabályokra vonatkozóan. A tananyag tudásbővítési és személetformálási célokat egyaránt szolgál. A program során számos interaktív elem segíti elő a gördülékeny és élményszerű témafeldolgozást.

Európai Uniós ismeretek általános iskolásoknak

A modul fő célja az Európai Unió bemutatása. A diákok megismerkednek az Európai Unió létrejöttének fontos történelmi mérföldköveivel, illetve az ahhoz tartozó főbb egyezményekkel és döntésekkel. Bemutatásra kerülnek a csatlakozással járó előnyök, amelynek hatásait az Európai Unió polgárai is megtapasztalhatják. A modul során a diákok képet kapnak az Európai Unió működését biztosító intézményrendszer felépítéséről, illetve az intézmények által végzett főbb feladatokról.  A program része az Európai Unió jövőjét érintő kérdések taglalása is, amelyen keresztül rálátást nyernek a jövőben lehetségesen felmerülő fontos változásokról is. Mindez interaktív, élvezetes formában zajlik, hiszen az elmélet mellett számos interakciós elem is található a modulban, amely támogatja a tudás elsajátítását és mélyítését.

Környezetgazdálkodás

A modul fő célja a környezetgazdálkodás, környezettudatosság, jövőtudatosság és fenntartható fejlődés témáinak bemutatása. Mindeközben a program nagy hangsúlyt fektet az egyéni felelősségre, így a diákok képet kapnak arról, hogy ők mit tehetnek a környezetünk megóvása érdekében. Éppen ezért az ökológiai lábnyom fogalmával is megismerkednek, amellyel kapcsolatos tényezők rávilágítanak arra, hogy melyek azok a mindennapi döntések, amelyek egyéni oldalról a fenntarthatóság irányába mutatnak. Ehhez kapcsolódóan jelenik meg a szelektív hulladékgyűjtés fontossága, valamint a megújuló energiaforrások használata is. A modul tudásbővítési és személetformálási célokat egyaránt szolgál.

Modern fizetési eszközök, pénztörténet

Az e-learning tananyag a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait, a fókuszt a mai modern fizetési lehetőségekre helyezve. A diákok saját környezetükben szereznek új ismereteket a piacok kialakulásáról, az árupénzek működéséről és annak tulajdonságairól. Megtudják, hogyan üzleteltek az emberek egymással pénz hiányában, mit használtak fizetőeszköznek a mai értelemben vett pénz megjelenése előtt. Az első érmék kialakulásától a ma ismert papírpénzek történetén keresztül érdekes, és a gazdasági összefüggések átlátása érdekében fontos információkat tudhatnak meg. Mélyebben is megismerkednek a modern fizetési lehetőségekkel, valamint a kriptopénzek világába is betekintést nyernek. A modul során megjelennek interaktív játékos elemek, amelyekben a diákok próbára tehetik tudásukat.

9 – 10. ÉVFOLYAM

Pénzügyi alapok

Az e-learning modul fő célja az, hogy a diákok megismerjék a pénzügyi műveltség, a pénzügyi kultúra és a pénzügyi tudatosság fogalmát, jellemzőit. Ezen kívül az oktatási anyagból megtudják azt is, hogy milyen befektetési formák közül lehet választani és milyen tényezőket kell figyelembe venni a választás során. Ezután a kereskedelmi bankokkal, az általuk nyújtott szolgáltatásokkal is foglalkozunk, majd zárásként a bankok által kínált hitelek következnek. A hitelek témakörén belül a diákok megismerkednek a különböző hitelfajtákkal, valamint azzal, hogy mi alapján lehet a különböző hitelajánlatokat összehasonlítani, és azok közül az igénylő számára a legkedvezőbbet kiválasztani.

Digitális veszélyek, pénzügyi ragadozók

A modul fő célja a pénzügyi visszaélések különböző formáinak bemutatása annak érdekében, hogy a diákok tájékozottságuk révén ne válhassanak pénzügyi ragadozók áldozatául. A visszaélések formáinak bemutatása a csalók módszereire is kiterjed, amelyek intő jelként szolgálhatnak egy pénzügyileg veszélyes helyzetben. A tananyag különösen nagy hangsúlyt fektet az online visszaélések világára: az e-mailben történő adathalászatra, online vásárlások során történő csalásokra, valamint a nem biztonságos internetes felületen megadott bankkártya adatokkal történő visszaélésekre. Mindemellett szó esik az ellopott bankkártyákról, a manapság egyre gyakoribb telefonos és kriptopénzhez köthető csalásokról, valamint a hamis befektetési ajánlatok csapdájáról is. Az érintett visszaélési formák bemutatása színes, igaz történeteken alapul, és minden esetben nagy hangsúlyt kapnak – az intő jelek bemutatásán túl – a pénzügyi csalások kivédésének eszközei, a hiteles tájékozódási pontok, valamint a biztonságos modern fizetési megoldások.

Influenszerek és pénzügyek

A modul fő célja az influenszer világ bemutatása gazdasági szempontból. A diákok megismerkednek az influenszer szó jelentésével, eredetével, valamint bemutatjuk a csoportosításukat is. Bepillantást nyerhetnek az influenszerek kereseti lehetőségeibe a különböző platformokon, amely során megérthetik mit is jelent az, hogy „A kattintás a minden!”. A kulisszák mögé lesve, beleláthatnak abba is, hogy a hirdetők hogyan keresik fel és bízzák meg az influenszereket a termékeik, szolgáltatásaik reklámozásával, szponzorálásával.  Itt a munkaügyi ismereteket előtérbe helyezve, bemutatjuk, hogy milyen viszonyban áll egymással a hirdető, azaz a megbízó, és az influenszer. Ha ezzel a témával foglalkozunk, elkerülhetetlen, hogy az influenszer világ köré épülő szabályrendszert is említsük, így megismerkedünk a GVH-val, azaz a Gazdasági Versenyhivatallal. Zárásképpen pedig néhány érdekességgel és összefüggéssel ismerkednek meg a diákok. Mindez interaktív, élvezetes formában zajlik, hiszen az elmélet mellett számos interakciós elem is található a modulban, amely támogatja a tudás elsajátítását és mélyítését.

Európai uniós ismeretek középiskolásoknak

Az e-learning modul fő célja, hogy a diákok képet kapjanak az Európai Unió kialakulásának főbb történelmi eseményeiről, valamint ismeretet szerezzenek az Európai Unió működéséről. A tananyag segítségével megismerkednek az Európai Unió intézményrendszerének felépítésével és a különböző intézmények főbb tevékenységi köreivel, illetve feladataival is. A diákok átfogó képet kapnak a különböző előnyökről és lehetőségekről, amelyekkel Európai Uniós polgárként saját maguk is találkozhatnak a mindennapjaikban. A továbbtanulás és munkavállalás témakörét is bemutatva további hasznos információval bővíthetik ismereteiket a témát illetően. Mindez interaktív, élvezetes formában zajlik, hiszen az elmélet mellett számos interakciós elem is található a modulban, amely támogatja a tudás elsajátítását és mélyítését.

Környezetgazdálkodás

A modul fő célja a környezetgazdálkodás, környezettudatosság, jövőtudatosság és fenntartható fejlődés témáinak bemutatása. Mindeközben a program nagy hangsúlyt fektet az egyéni felelősségre, így a diákok képet kapnak arról, hogy ők mit tehetnek a környezetünk megóvása érdekében. Éppen ezért az ökológiai lábnyom fogalmával is megismerkednek, amellyel kapcsolatos tényezők rávilágítanak arra, hogy melyek azok a mindennapi döntések, amelyek egyéni oldalról a fenntarthatóság irányába mutatnak. Ehhez kapcsolódóan jelenik meg a szelektív hulladékgyűjtés fontossága, valamint a megújuló energiaforrások használata is. A modul tudásbővítési és személetformálási célokat egyaránt szolgál.

Pályaorientáció, karrierkérdések középiskolásoknak

A program során a továbbtanulás előtt álló diákok megismerkednek a pályaorientáció fogalmával, témakörével, valamint annak három összetevőjével. Ezen belül megjelenik az önismeret, mint a pályaválasztás egyik legfőbb eleme, amely kulcsszerepet tölt be a tudatos pályaválasztásban. Megismerik, miért fontos a pályaismeret és a munkaerőpiaci ismeretekbe is betekintést nyernek. Rálátást kapnak ezen tényezők ismeretének kiemelt szerepére, emellett információt gyűjthetnek a továbbtanulás lehetőségeiről is. Szó esik a life long learning témájáról is, érintjük annak szerepét és fontosságát. Annak érdekében, hogy elkészíthessék önéletrajzukat elsajátítják az ennek megírásához szükséges információkat. Emellett a tananyag végén betekintést nyernek abba is, hogy hogyan tudnak felkészülni egy későbbi állásinterjúra. Megtanulják, hogy melyek azok a lényegi elemek, amelyekre szükséges fokozottan figyelniük. Ezen témakörök által a diákok átfogó képet kapnak a pályaválasztás, mint döntési folyamat fontosságáról, valamint arról, hogy a tudatos döntést hogyan készíthetik elő saját maguk számára.

11 – 12. ÉVFOLYAM

Munkavállalói alapismeretek

A tananyag fő célja, hogy a diákok átfogó képet kapjanak a munka világáról és a munkavállalásról. A kezdő lépésektől, azaz az álláskereséstől kiindulva, egészen a munkaszerződés aláírásig új, komplex ismeretekkel bővíthetik a diákok a tudásukat. A modul során képet kapnak arról, hogy milyen feltételekkel tudnak munkát vállalni, emellett milyen részletekre érdemes odafigyelni akár egy állásinterjún. Többek között megismerkednek a munkaszerződés és a munkáltatói tájékoztató tartalmi elemeivel és az azok közötti különbségekkel. A program során alapfogalomként tisztázásra kerül a munkabér is, és ehhez kapcsolódóan a nettó, illetve bruttó bér különbségei. Mindez interaktív módon, számos játékos elem használatával kerül bemutatásra, amely támogatja a tudás elsajátítását és mélyítését.

Vállalkozói alapismeretek

Vállalkozást indítani bizonyosfokú szabadságot jelent az alkalmazotti léttel szemben, ugyanakkor ez felelősséggel jár, tehát csak tudatosan érdemes belekezdeni. A modul fő célja az, hogy bevezesse a diákokat a vállalkozásokkal kapcsolatos legfontosabb témákba, ezáltal segítve a döntést, hogy kinek érdemes vállalkozóként dolgozni. A modul során kiderül, hogy mit tartalmaz egy üzleti terv és mikor célszerű egy üzleti modell vászon elkészítése. Segítséget nyújt a vállalkozások típusának kiválasztásához, megismerteti a legalapvetőbb vállalkozási formákat és az abban résztvevők felelősségét, valamint azt, hogy mennyi pénz szükséges ezek megalapításához. A modul körbejárja a kontrolling fogalmát és a gazdasági környezethez való viszonyra is kitér. A diákok interaktív játékos elemek támogatásával mélyíthetik az ismeretüket az innováció kérdéséről, a fogyasztói igények kielégítésének fontosságáról és a startup cégek alapvető jellemzőiről is.

A bankrendszer működése

A tananyag segítségével a diákok bepillantást nyernek a bankok működésébe és ezen túl, még azzal is megismerkednek, hogy a bankok milyen tevékenységeket végeznek. Nem csak elméleti, hanem gyakorlati oldalról is információt kapnak a bankokról, valamint megtudják, hogy a bankok milyen gazdasági szerepet töltenek be és milyen szolgáltatást nyújtanak az ügyfelek számára. Többek között szó esik a bankszámlanyitás módjáról és a hitel több fajtáját is megismerik a résztvevők. A képzés végére a diákok átfogó képet kapnak a bankok tevékenységéről és az alapvető működési mechanizmusukról. A program során számos interaktív elem segíti elő a gördülékeny és élményszerű témafeldolgozást.

Gazdasági ismeretek

A modul fő célja, hogy a gazdasággal és annak működésével kapcsolatos legfontosabb fogalmakkal megismertesse a diákokat. A tananyag során a diákok megtudják, hogy mit jelent a pénzügyi tudatosság fogalma és milyen jellemzői vannak a pénzügyileg tudatos embernek. Ezután a befektetések világa következik, ahol a befektetési formákról, valamit a hozam és a kockázat kapcsolatáról szereznek olyan tudást, ami elengedhetetlen a pénzügyileg tudatos ember számára. A befektetések után a különböző hitelekkel, majd végül az  inflációval és reálhozammal ismerkednek meg. Az elméleti anyagot interaktív feladatok egészítik ki, amelyek segítségével a diákok elmélyíthetik és ellenőrizhetik tudásukat.

Influenszerek és pénzügyek

A modul fő célja az influenszer világ bemutatása gazdasági szempontból. A diákok megismerkednek az influenszer szó jelentésével, eredetével, valamint bemutatjuk a csoportosításukat is. Bepillantást nyerhetnek az influenszerek kereseti lehetőségeibe a különböző platformokon, amely során megérthetik mit is jelent az, hogy „A kattintás a minden!”. A kulisszák mögé lesve, beleláthatnak abba is, hogy a hirdetők hogyan keresik fel és bízzák meg az influenszereket a termékeik, szolgáltatásaik reklámozásával, szponzorálásával.  Itt a munkaügyi ismereteket előtérbe helyezve, bemutatjuk, hogy milyen viszonyban áll egymással a hirdető, azaz a megbízó, és az influenszer. Ha ezzel a témával foglalkozunk, elkerülhetetlen, hogy az influenszer világ köré épülő szabályrendszert is említsük, így megismerkedünk a GVH-val, azaz a Gazdasági Versenyhivatallal. Zárásképpen pedig néhány érdekességgel és összefüggéssel ismerkednek meg a diákok. Mindez interaktív, élvezetes formában zajlik, hiszen az elmélet mellett számos interakciós elem is található a modulban, amely támogatja a tudás elsajátítását és mélyítését.

Európai uniós ismeretek középiskolásoknak

Az e-learning modul fő célja, hogy a diákok képet kapjanak az Európai Unió kialakulásának főbb történelmi eseményeiről, valamint ismeretet szerezzenek az Európai Unió működéséről. A tananyag segítségével megismerkednek az Európai Unió intézményrendszerének felépítésével és a különböző intézmények főbb tevékenységi köreivel, illetve feladataival is. A diákok átfogó képet kapnak a különböző előnyökről és lehetőségekről, amelyekkel Európai Uniós polgárként saját maguk is találkozhatnak a mindennapjaikban. A továbbtanulás és munkavállalás témakörét is bemutatva további hasznos információval bővíthetik ismereteiket a témát illetően. Mindez interaktív, élvezetes formában zajlik, hiszen az elmélet mellett számos interakciós elem is található a modulban, amely támogatja a tudás elsajátítását és mélyítését.

Környezetgazdálkodás

A modul fő célja a környezetgazdálkodás, környezettudatosság, jövőtudatosság és fenntartható fejlődés témáinak bemutatása. Mindeközben a program nagy hangsúlyt fektet az egyéni felelősségre, így a diákok képet kapnak arról, hogy ők mit tehetnek a környezetünk megóvása érdekében. Éppen ezért az ökológiai lábnyom fogalmával is megismerkednek, amellyel kapcsolatos tényezők rávilágítanak arra, hogy melyek azok a mindennapi döntések, amelyek egyéni oldalról a fenntarthatóság irányába mutatnak. Ehhez kapcsolódóan jelenik meg a szelektív hulladékgyűjtés fontossága, valamint a megújuló energiaforrások használata is. A modul tudásbővítési és személetformálási célokat egyaránt szolgál.

Pályaorientáció, karrierkérdések középiskolásoknak

A program során a továbbtanulás előtt álló diákok megismerkednek a pályaorientáció fogalmával, témakörével, valamint annak három összetevőjével. Ezen belül megjelenik az önismeret, mint a pályaválasztás egyik legfőbb eleme, amely kulcsszerepet tölt be a tudatos pályaválasztásban. Megismerik, miért fontos a pályaismeret és a munkaerőpiaci ismeretekbe is betekintést nyernek. Rálátást kapnak ezen tényezők ismeretének kiemelt szerepére, emellett információt gyűjthetnek a továbbtanulás lehetőségeiről is. Szó esik a life long learning témájáról is, érintjük annak szerepét és fontosságát. Annak érdekében, hogy elkészíthessék önéletrajzukat elsajátítják az ennek megírásához szükséges információkat. Emellett a tananyag végén betekintést nyernek abba is, hogy hogyan tudnak felkészülni egy későbbi állásinterjúra. Megtanulják, hogy melyek azok a lényegi elemek, amelyekre szükséges fokozottan figyelniük. Ezen témakörök által a diákok átfogó képet kapnak a pályaválasztás, mint döntési folyamat fontosságáról, valamint arról, hogy a tudatos döntést hogyan készíthetik elő saját maguk számára.

9 – 12. ÉVFOLYAM
KOMBINÁLT KÉPZÉSEK
(E-LEARNING + JELENLÉTI TRÉNING)

Prezentációs technikák

A képzés két részből áll:
– e-learning tananyag 

– jelenléti tréning

A tanórai keretek között elvégezhető e-learning tananyag hasznos információkat, haladó tippeket, tanácsokat ad arra vonatkozóan, hogyan érdemes felkészülni egy előadásra, és ehhez milyen támogató digitális prezentációt érdemes készíteni.  A tananyag elvégzése során az előadáshoz kapcsolódó prezentáció elkészítése kerül fókuszba. Mindezek megértését gyakorlati példák, videós, akár egyénileg is elérhető oktató anyagok és kvízfeladatok is segítik.
jelenléti tréning célja a sikeres szóbeli előadás ismérveinek tudatosítása, a prezentációs technikákra vonatkozó ismeretek bővítése, valamint a résztvevők előadói képességeinek fejlesztése. A bevezető gyakorlatok elvégzése során a résztvevők játékos keretek között gyakorolják a megfelelő kiejtést, a mozgás- és beszédkoordinációt, illetve fejlesztik improvizációs képességeiket. A fő gyakorlat lehetőséget biztosít a diákok számára, hogy kisebb csoportokban, védett környezetben dolgozzanak ki, majd adjanak elő egy kiselőadást. A tréninget az előadások közös megbeszélése és az egyéni tapasztalatok feldolgozása zárja.

Tanulásmódszertan

A képzés két részből áll:
– e-learning tananyag

– jelenléti tréning

A tanórai keretek között elvégezhető e-learning tananyag felkészíti a tanulókat arra, hogy a jelenléti tréning témáival kapcsolatos fogalmakkal tisztában legyenek, illetve hozzájárul a nyitott, érdeklődő, befogadó attitűd kialakulásához az eredményesség érdekében. A tananyag közös feldolgozása során a tanulók tipikus szituációkon keresztül ismerkednek meg a hatékony tanulást gátló körülményekkel, helyzetekkel és azok megoldási lehetőségeivel. A halogatás, a figyelemelterelők, a fókuszáltság mértéke, az egyszerű tanulási technikák és az önhatékonyság fogalmain keresztül kapnak komplex képet arról, hogy mit kell tudatosan alakítaniuk ahhoz, hogy a tanulási hatékonyságuk pozitívan változzon.

jelenléti tréning célja olyan, tanulási folyamatban alkalmazható és használható technikák, gyakorlatok megismerése, kipróbálása, amelyet a diákok beépíthetnek saját alkalmazott technikáik közé, vagy átírhatják velük a már meglévő szokásaikat. A tréning elvégzése során a diákoknak lehetőségük nyílik arra, hogy tudatosítsák magukban, majd reflektáljanak saját tanulási szokásaikra; valamint megtapasztalhatják azt is, hogy a hatékony és eredményes tanulás milyen folyamatokból, elemekből épül fel. A gyakorlatok konkrét technikák kipróbálásával, kognitív és gyakorlati problémamegoldással, az ezekre adott tudatosító és reflektív válaszokkal, illetve az adott kompetenciaterületek fejlesztésének célkitűzései mentén egyéni és csoportos gyakorlatokon, kooperatív feladatmegoldásokon, mozgásos-játékos tevékenységeken keresztül valósulnak meg.