DIGITÁLIS TÉMAHÉT 2022.04.04-08.

Fejlessze tanulói digitális kompetenciáit online, ingyenes tananyagokkal, amelyek e-learning kurzusként érhetőek el!

A TÉMAHÉTRŐL

Az idén 7. alkalommal megrendezésre kerülő Digitális Témahét kiemelt célja, hogy digitális eszközökkel támogatott, innovatív pedagógiai módszereket mutasson az oktatási intézményeknek. Ezáltal nemcsak szakmai támogatást nyújt a pedagógusoknak, hanem fejleszti a tanulók digitális kompetenciáját és segíti ezeknek a jövőben kiemelten fontos 21. századi képességeknek fejlesztését. Ezenfelül digitális írástudással és digitális gyermekvédelemmel kapcsolatos ajánlásokat és támogatási formákat közvetít a diákok, a szülők és pedagógusok felé egyaránt.

 

 

DIGITÁLIS TÉMAHÉT AZ OTP FÁY ANDRÁS ALAPÍTVÁNYNÁL

A Fáy Digitális Oktatási Program online tananyagai nagy mértékben segítik a témahét célkitűzéseit. Olyan e-learning anyagokat  válogattunk össze, amelyek 45 percesek és közös interaktív, tanulási élményt nyújtanak a diákoknak, természetesen digitális eszközök használatával.

Az e-learning tananyagok a Fáy Oktatási Portálon érhetőek el egy gyors regisztrációt követően.

Az e-learning tananyagok nagy előnye, hogy

  • nincs szükség időpontfoglalásra
  • bármikor a tanév végéig összesen 5 alkalommal megtekinthetőek
  • akár több osztállyal közösen, kivetítve
  • bármikor félbehagyhatja és újraindíthatja
  • számos játékos, aktivitásra ösztönző elem színesti a tudásátadást

Az alábbi tananyagokat ajánljuk Önöknek a Digitális Témahét keretein belül:

 

Általános iskolásoknak

1-4. évfolyam : Fizetőeszközök

e-learning kurzus

A modul fő célja, hogy a diákok átfogó képet kapjanak a ma használatos fizetőeszközökről. A résztvevők a ma ismert pénzek kialakulásának bemutatása kapcsán megismerkedhetnek többek között a készpénz fogalmával. A modul során képet kaphatnak a bank szerepéről és jelentőségéről is, kapcsolódva a bankszámla, bankkártya kérdésköreihez. Emellett új ismereteket szerezhetnek különböző modern fizetési megoldásokról, mint például a PayPass és a mobilfizetés. Mindemellett számos interakciós elemmel is találkozhatnak a diákok, amelyek segítségével játékos módon mélyíthetik a frissen szerzett tudásukat.

1-2. évfolyam : A szorgalmas és a rest leány

e-learning kurzus

Az e-learning modul során a diákok az A szorgalmas és a rest leány című mesébe ágyazva ismerkedhetnek meg alapvető pénzügyi fogalmakkal a korosztályhoz illeszkedően. Olyan főbb témákkal találkoznak többek között, mint a bevétel és a kiadás. Ehhez kapcsolódóan rálátást nyernek a zsebpénz fogalmára is. Ezek megismerését követően könnyebben megértik a megtakarítás jelentőségét és fontosságát. A pénzügyi tudásanyag mesei környezetben való elhelyezése segíti a diákok figyelem fenntartását, illetve a tartalom könnyebb feldolgozását, megértését. Az új ismeretek és témakörök mélyítését játékos interaktív feladatok teszik élményszerűvé.

3-4. évfolyam : Ákos és a költhetnék: a megtakarítás és a takarékoskodás fontossága

e-learning kurzus

Az e-learning modul során a diákok az Ákos és a költhetnék című mesébe ágyazva ismerkedhetnek meg alapvető pénzügyi fogalmakkal a korosztályhoz illeszkedően. A hangulatos történet kapcsán olyan fogalmakkal találkoznak, mint például, a megtakarítás és a takarékoskodás. A főszereplő és barátai történetén keresztül könnyedén megértik a diákok ezen fogalmak jelentőségét és fontosságát. Mindezek után megismerkednek a bankkal és a hozzá kapcsolódó fogalmakkal is. A történet végén pedig a főszereplőhöz hasonlóan a résztvevők is takarékoskodási tippekkel gazdagodhatnak. A pénzügyi tudásanyag mesei környezetben való elhelyezése segíti a diákok figyelemének fenntartását, illetve a tartalom könnyebb feldolgozását, megértését. Az új ismeretek és témakörök mélyítését játékos interaktív feladatok teszik élményszerűvé.

5-8. évfolyam : Modern fizetési eszközök, pénztörténet

e-learning kurzus

A modul a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait, a fókuszt a mai fizetési lehetőségekre helyezve. Az első érmék kialakulásától a ma ismert papírpénzek történetén keresztül érdekes és a gazdasági összefüggések átlátása érdekében fontos információkat tudhatnak meg. Megtudhatják, hogyan üzleteltek az emberek egymással pénz hiányában, mit használtak fizető eszköznek évszázadokkal ezelőtt.

5-6. évfolyam : Pénzügyi nyomozós történetek – Az ellopott műtárgy nyomában

e-learning kurzus

A tananyag fő célja a diákok pénzügyi ismereteinek bővítése. A tananyag négy történetre épül, amelyek mind egy-egy témát, témakört dolgoznak fel. Az első történet során a diákok megismerkednek a környezettudatosság, a környezetvédelem fontosságával, ezen belül is a szelektív hulladékgyűjtésre helyezve a hangsúlyt. A második történet közben pedig elsajátíthatják a család gazdálkodásához kapcsolódó fogalmakat, mint például a bevásárlólista, a háztartási napló. A harmadik történetben a diákok rálátást nyernek a megtakarítás fontosságára. Az utolsóban pedig a befektetések világához érkezünk, ahol a gyerekek megismerkednek különböző kockázatú befektetésekkel. A történetek sokszínűsége mellett számos interaktív elem segíti a témák gördülékeny és egyben élményszerű feldolgozását.

7-8. évfolyam : Pénzügyi tudatosság, fogyasztóvédelem

e-learning kurzus

A modul a civilizáció kezdetétől a mai modern fizetési megoldásokig mutatja be a pénz történetének jellemző állomásait, a fókuszt a mai fizetési lehetőségekre helyezve. Az első érmék kialakulásától a ma ismert papírpénzek történetén keresztül érdekes és a gazdasági összefüggések átlátása érdekében fontos információkat tudhatnak meg. Megtudhatják, hogyan üzleteltek az emberek egymással pénz hiányában, mit használtak fizető eszköznek évszázadokkal ezelőtt.

Középiskolásoknak

9-10. évfolyam : Pénzügyi alapok

e-learning kurzus

Az e-learning modul fő célja az, hogy a diákok megismerjék a pénzügyi műveltség, a pénzügyi kultúra és a pénzügyi tudatosság fogalmát, jellemzőit. Ezen kívül az oktatási anyagból megtudhatják azt is, hogy milyen befektetési formák közül lehet választani és milyen tényezőket kell figyelembe venni a választás során. Ezután a kereskedelmi bankokkal, az általuk nyújtott szolgáltatásokkal is foglalkozunk, majd zárásként a bankok által kínált hitelek következnek. A hitelek témakörén belül a diákok megismerkedhetnek a különböző hitelfajtákkal, valamint azzal, hogy mi alapján lehet a különböző hitelajánlatokat összehasonlítani, azok közül az igénylő számára a legkedvezőbbet kiválasztani. 

9-10. évfolyam : Digitális veszélyek, pénzügyi ragadozók

e-learning kurzus

A modul fő célja a pénzügyi visszaélések különböző formáinak bemutatása annak érdekében, hogy a diákok tájékozottságuk révén ne válhassanak pénzügyi ragadozók áldozatául. A visszaélések formáinak, a csalók módszereinek bemutatása az esetleg intő jelek megismerése miatt is fontos. Nagy hangsúlyt kapnak a pénzügyi csalások kivédésének eszközei és a hiteles tájékozódási pontok is.

11-12. évfolyam : Influenszerek és a pénzügyek

e-learning kurzus

A modul fő célja az influenszer világ bemutatása gazdasági szempontból. A diákok megismerkedhetnek az influenszer szó jelentésével, eredetével, valamint bemutatjuk az influenszerek csoportosítását is. Bepillantást nyerhetnek az influenszerek kereseti lehetőségeibe a különböző platformokon, amely során megérthetik mit is jelent az, hogy „A kattintás a minden!”. A kulisszák mögé lesve, beleláthatnak abba is, hogy a hirdetők hogyan is keresik fel és bízzák meg az influenszereket a termékeik, szolgáltatásaik reklámozásával, szponzorálásával.  Itt a munkaügyi ismereteket előtérbe helyezve, bemutatjuk, hogy milyen viszonyban is állhat egymással a hirdető, azaz a megbízó, és az influenszer. Ha ezzel a témával foglalkozunk, elkerülhetetlen, hogy az influenszer világ köré épülő szabályrendszert is említsük, így megismerkedünk a GVH-val, azaz a Gazdasági Versenyhivatallal, valamint a véleményvezérek adózási lehetőségeivel. Zárásképpen pedig néhány érdekességgel és összefüggéssel ismerkedhetnek meg a diákok. Mindez interaktív, élvezetes formában zajlik, hiszen az elmélet mellett számos interakciós elem is található a modulban, amely támogatja a tudás elsajátítását és mélyítését.

11-12. évfolyam : Gazdasági ismeretek

e-learning kurzus

A modul fő célja az, hogy a gazdasággal és annak működésével kapcsolatos legfontosabb fogalmakkal megismertesse a diákokat. Az oktatási anyag során a diákok megtudhatják, hogy mit jelent a pénzügyi tudatosság fogalma és milyen jellemzői vannak a pénzügyileg tudatos embernek. A tananyag fontos része a pénzügyi műveltség és kultúra fogalmával való megismerkedés. Ezután a befektetések világa következik, ahol a befektetési formákról, valamit a hozam és a kockázat kapcsolatáról szerezhetnek olyan tudást, ami a pénzügyileg tudatos ember számára elengedhetetlen. A befektetések után a különböző hitelekkel ismerkedhetnek meg a diákok, végül pedig a kriptovaluták és a mögöttük álló technikai rendszer bemutatása következik. Az elméleti anyagot interaktív feladatok egészítik ki, amelyek segítségével a diákok elmélyíthetik és ellenőrizhetik tudásukat.

Jelentkezzen az oktatas@otpfay.hu e-mail-címen vagy az alábbi kapcsolatfelvételi űrlapon!

KAPCSOLATFELVÉTEL

A programhoz való csatlakozáshoz és további segítségért kérjük,
töltse ki az alábbi űrlapot!
Oktatásszervezőink készséggel válaszolnak kérdéseikre.