e-learning tananyagkínálat
13 – 14. évfolyam
A 13 – 14. évfolyamos e-learning tananyagok a diákok által egyénileg dolgozandóak fel.
Tananyagigényét kérjük, jelezze az oktatas@otpfay.hu e-mail címen!
KOMBINÁLT KÉPZÉSEK
(E-LEARNING + JELENLÉTI TRÉNING)
Döntések és következmények I. - Pénzügyi döntéshelyzetek
A kurzus két részből áll:
– egyéni e-learning tananyag (45 perc)
– jelenléti tréning (2,5 óra)
Az e-learning a döntések elméleti, pszichológiai hátterét járja körül szemléletes példákon keresztül, a jelenléti alkalom pedig lehetőséget ad az elméletben megszerzett tudás gyakorlatba való átültetésére.
A diákok olyan mentális folyamatokkal ismerkednek meg, amelyek nagyban befolyásolhatják döntéseinket. Mindezek mellett a legtipikusabb pénzügyi döntéshelyzetekkel kapcsolatban ismernek meg fontos mérlegelési szempontokat. Körbejárjuk például azt, hogy mi alapján döntünk pénzügyi vagy életvezetési szituációkban, illetve vajon a racionális vagy az érzelmi döntés gyakoribb-e. Górcső alá vesszük egyebek mellett azt is, hogy mitől függnek döntéseink, valamint, hogy milyen impulzusok hatnak ránk a hétköznapokban. Kitérünk a kockázatvállalás fontosságára mind egyéni, mind pedig csoportos döntési helyzetekben.
Döntések és következmények II. - Pénzügyi csapdák elkerülése
A kurzus két részből áll:
– egyéni e-learning tananyag (45 perc)
– jelenléti tréning (2,5 óra) vagy interaktív előadás (1,5 óra)
Az e-learning célja elsősorban a legelterjedtebb csalási formák, valamint az azok elleni védekezés bemutatása. A gördülékeny és élményszerű témafeldolgozást számos interaktív elem is segíti. A jelenléti alkalom lehetőséget ad az elméletben megszerzett tudás gyakorlatba való átültetésére. Az interaktív előadást azoknak a diákoknak készítettük, akik az órarendjük kialakítása miatt nem tudnának részt venni a 2,5 órás jelenléti alkalmon.
A modul elvégzése segít felkészülni a legtipikusabb pénzügyi átverések megelőzésére, kivédésére. Olyan kérdéseket vitatunk meg, hogy például milyen pszichológiai és technikai eszközöket használnak a csalók az átverésekhez, az óvatlan, jóhiszemű emberek megkárosításához. Előkerülnek a hatékony védekezési technikák, továbbá az is, hogy milyen képesség fejlesztésére van szükség a csalások felismeréséhez, a megfelelő védekezéshez. A kurzus hasznos ötletekkel segít abban, hogy ne kerüljünk a pénzügyi ragadozók markába és ne váljunk áldozattá. Ehhez nélkülözhetetlen a kritikai gondolkodás fejlesztése, amelyhez a kurzus szintén hathatós támogatást nyújt.
Döntések és következmények III. - Kihívások a munka világában
A kurzus két részből áll:
– egyéni e-learning tananyag (45 perc)
– jelenléti tréning (2,5 óra)
Az e-learning célja főként a munkavállaláshoz szükséges általános jogi és pénzügyi ismeretek rövid, lényegretörő összegzése. A gördülékeny és élményszerű témafeldolgozást számos interaktív elem is segíti. A jelenléti alkalom lehetőséget ad az elméletben megszerzett tudás gyakorlatba való átültetésére.
A kurzus alkalmával olyan információkat és tanácsokat kapnak a diákok, amelyek segítenek a munka világának jogi, pénzügyi útvesztőiben eligazodni, tudatosabb munkavállalóvá válni. Ahhoz is találnak útmutatót, hogyan lehetnek eredményesek és kiegyensúlyozottak a munkahelyen. Szóba kerül még, hogy alkalmazottként jellemzően milyen készségek szükségesek a sikeres munkavégzéshez. Megjelenik a csapatmunka és az egyéni képességek jelentősége, szerepe is. Ebben a témakörben előkerül még a csapatszerepek gyakorlati megközelítése, illetve a kommunikációs technikák használata különböző szituációkban, amelyek közül az asszertív kommunikáció kap nagyobb hangsúlyt. Emellett megjelenik az időgazdálkodás témaköre, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztésének fontossága is.
Döntések és következmények IV. - Vállalkozz okosan!
A kurzus két részből áll:
– egyéni e-learning tananyag (45 perc)
– jelenléti tréning (2,5 óra)
Az e-learning elsődleges célja az, hogy tisztázzuk azt, hogy a munkaerőpiaci célokat hogyan alakíthatja, támogatja a vállalkozói lét lehetősége. A gördülékeny és élményszerű témafeldolgozást számos interaktív elem is segíti. A jelenléti alkalom lehetőséget ad az elméletben megszerzett tudás gyakorlatba való átültetésére.
A tananyag bepillantást nyújt a vállalkozásindítás világába, miközben szerepet kap a döntések, az együttműködés és a versengés megtapasztalása egy gyakorlat keretein belül. Ez a kurzus rávilágít egyebek mellett arra is, hogy melyek azok a tulajdonságok, amelyek hozzájárulnak a sikeres életpálya (legyen az vállalkozói vagy munkavállalói lét) eléréséhez, és hogy hogyan fejleszthetőek ezek a tulajdonságok. A diákok útmutatást kapnak arról, hogy milyen készségek, képességek szükségesek egy sikeres vállalkozó számára, és hogy ezek milyen szerepet játszanak az élet egyéb területein. Lehetőségük nyílik arra is, hogy felmérjék, önmaguk szempontjából mely jellemzők fontosak, vagy mik azok a fejlesztendő területek, amelyek hozzájárulnak a vállalkozói lét minél eredményesebb megteremtéséhez.
Prezentációs technikák
A képzés két részből áll:
– egyéni e-learning tananyag (45 perc)
– jelenléti tréning (2,5 óra)
Az e-learning tananyag hasznos információkat, haladó tippeket, tanácsokat ad arra vonatkozóan, hogyan érdemes felkészülni egy előadásra, és ehhez milyen támogató digitális prezentációt érdemes készíteni. A tananyag elvégzése során az előadáshoz kapcsolódó prezentáció elkészítése kerül fókuszba. Mindezek megértését gyakorlati példák, videós, akár egyénileg is elérhető oktató anyagok és kvízfeladatok is segítik.
A jelenléti tréning célja a sikeres szóbeli előadás ismérveinek tudatosítása, a prezentációs technikákra vonatkozó ismeretek bővítése, valamint a résztvevők előadói képességeinek fejlesztése. A bevezető gyakorlatok elvégzése során a résztvevők játékos keretek között gyakorolják a megfelelő kiejtést, a mozgás- és beszédkoordinációt, illetve fejlesztik improvizációs képességeiket. A fő gyakorlat lehetőséget biztosít a diákok számára, hogy kisebb csoportokban, védett környezetben dolgozzanak ki, majd adjanak elő egy kiselőadást. A tréninget az előadások közös megbeszélése és az egyéni tapasztalatok feldolgozása zárja.
Tanulásmódszertan
A kurzus két részből áll:
– egyéni e-learning tananyag (45 perc)
– jelenléti tréning (2,5 óra)
Az e-learning tananyag felkészíti a tanulókat arra, hogy a jelenléti tréning témáival kapcsolatos fogalmakkal tisztában legyenek, illetve hozzájárul a nyitott, érdeklődő, befogadó attitűd kialakulásához az eredményesség érdekében. A tananyag közös feldolgozása során a tanulók tipikus szituációkon keresztül ismerkednek meg a hatékony tanulást gátló körülményekkel, helyzetekkel és azok megoldási lehetőségeivel. A halogatás, a figyelemelterelők, a fókuszáltság mértéke, az egyszerű tanulási technikák és az önhatékonyság fogalmain keresztül kapnak komplex képet arról, hogy mit kell tudatosan alakítaniuk ahhoz, hogy a tanulási hatékonyságuk pozitívan változzon.
A jelenléti tréning célja olyan, tanulási folyamatban alkalmazható és használható technikák, gyakorlatok megismerése, kipróbálása, amelyet a diákok beépíthetnek saját alkalmazott technikáik közé, vagy átírhatják velük a már meglévő szokásaikat. A tréning elvégzése során a diákoknak lehetőségük nyílik arra, hogy tudatosítsák magukban, majd reflektáljanak saját tanulási szokásaikra; valamint megtapasztalhatják azt is, hogy a hatékony és eredményes tanulás milyen folyamatokból, elemekből épül fel. A gyakorlatok konkrét technikák kipróbálásával, kognitív és gyakorlati problémamegoldással, az ezekre adott tudatosító és reflektív válaszokkal, illetve az adott kompetenciaterületek fejlesztésének célkitűzései mentén egyéni és csoportos gyakorlatokon, kooperatív feladatmegoldásokon, mozgásos-játékos tevékenységeken keresztül valósulnak meg.
E-LEARNING KÉPZÉSEK
Modern vállalkozói lét
A 4 – 5 órás egyéni e-learning tananyag során olyan módszereket, technikákat és jó gyakorlatokat ismernek meg a tanulók, amelyek segítenek felmérni a vállalkozói lét kínálta lehetőségeket, kihívásokat, és nem utolsó sorban saját képességeiket. A kurzus azokra az ismeretekre és készségekre koncentrál, amelyek egy vállalkozás megtervezéséhez, az első lépések megtételéhez és a későbbi hatékony működtetéshez szükségesek.
A tananyagban kisvállalkozókkal készített interjúk is segítenek abban, hogy összehangolják az elméletet és a gyakorlatot, valamint példákkal és tanulságokkal is szolgálhatnak.
A kurzus három témakörből áll, ezek mindegyikéhez tartozik egy-egy e-learning tananyag.
1. „Ötletből vállalkozás” – a tanulók bepillantást nyernek abba, hogy valójában mit jelent az üzleti ötlet, hogyan kapcsolódik hozzá a kreativitás, és az hogyan függ össze az innovációs képességgel.
2. A vállalkozás megalapításának és beindításának állomásai – a diákok megismerik az üzleti terv és az üzleti modell szerepét, és azt is, hogyan érdemes ezeket elkészíteni.
3. Vállalkozás lehetséges fejlődési íveinek bemutatása – a résztvevők megismerik a a vállalkozás működtetésének legfontosabb elemeit, illetve a vállalkozás fejlesztéséhez szükséges alapvető irányokat és készségeket.
Minden témakör zárásánál egy letölthető jegyzetben kerülnek összefoglalásra a legfontosabb tudnivalók, az önellenőrző feladatsorok kitöltése pedig támogatásul szolgál az ismeretek elsajátításában.
A tananyaghoz tartozik egy munkafüzet is, amelyben különböző gyakorlatok és módszerek találhatóak, kitöltésük hasznos egy vállalkozás elindítása előtt.
Pénzügyi Alapműveltségi Program
A Pénzügyi Alapműveltségi Program egy Magyarországon egyedülálló, az OECD INFE irányelvei alapján készült komplex képzési program. A résztvevők e-learning formában, önállóan és saját tempóban sajátíthatják el a mindennapi életéhez kapcsolódó legfontosabb pénzügyi és gazdasági ismereteket.
A program 6 témakörből épül fel:
– Fizetőeszközök és pénzmozgás
– Bevételek és kiadások
– Pénzügyi biztonság és kockázatcsökkentés
– Megtakarítások és Befektetések
– A hitelek világa
– Pénzügyi környezet
A képzés során az átadott tudás mindennapi használhatósága került fókuszba, ezzel elősegítve a fiatal felnőttek önálló életútjának, pénzügyi jóllétének megalapozását, erősítve pénzügyi tudatosságukat. A programban való részvétel semmilyen előzetes pénzügyi tudást nem igényel, a tananyag az alapokról indul. A képzés 10-12 óra ráfordítással végezhető el, sikeres teljesítése FAR tanúsítványt biztosít. A program 6 témaköre önállóan is elvégezhető tanúsítvány nélkül.